۳۰زندانی در استان بوشهر به آغوش خانواده بازگشتند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با مشارکت خیران و ستاد دیه ۳۰زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، علی جمادی،  رئیس کل دادگستری استان بوشهر  ظهر امروز در آیین آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی از زندان‌های استان بوشهر با تاکید بر توسعه فرهنگ صلح و سازش عنوان کرد: در راستای فرهنگ صلح و سازش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مورد توجه ویژه قرار دارد و در این زمینه نهاد‌های گوناگونی فعالیت می‌کنند.

او از آزادی ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی در آستانه عید مبعث و هفته قرآن و عترت خبر داد و بیان کرد: با مشارکت خیران و ستاد دیه ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد با تامین بدهی‌های آنان و پرداخت‌های بلاعوض از زندان‌های استان بوشهر آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر مجموع بدهی این زندانیان را بیش از ۵ میلیارد تومان دانست و گفت: در این راستا ۴۷۰ میلیون تومان وام بانکی، یک‌میلیارد و ۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض با مشارکت خیران پرداخت شد و در این راستا شاکیان از ۳.۶ میلیارد تومان طلبی خود گذشت کردند.

جمادی با بیان اینکه امسال تاکنون ۱۴۳ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد مالی آزاد شدند افزود: بدهی این زندانیان افزون‌بر ۹۵ میلیارد تومان بوده که این مبلغ به صورت وام، کمک خیران و بخشی هم گذشت شاکیان تامین شده است.

او تعداد زندانیان جرائم غیرعمد استان بوشهر را هم‌اکنون ۱۴۴ نفر با ۶۸ میلیارد تومان بدهی دانست و عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تلاش می‌شود با همکاری خیران زمینه آزادی و بازگشت آن‌ها به خانواده و جامعه فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، حضور و مشارکت خیران نیک‌اندیش در آزادی زندانیان از جمله تفاوت‌های نظام قضایی اسلامی با دیگر نظام‌های قضایی دانست و بیان کرد: کمک ۹۰ میلیون تومانی یکی از خیران استان برای آزادی زندانیان قابل توجه است.

جمادی با بیان اینکه بازگشت زندانیان جرائم غیرعمد مالی به جامعه به‌عنوان نیروی کار مفید تکلیف سازمان زندان‌ها و اقدامات تربیتی است افزود: در این راستا تلاش می‌شود با آموزش مهارت‌ها و حرفه آموزی زمینه بازگشت آن‌ها به جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.