آیا همه دانش آموزان به شاد دسترسی دارند؟

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه گفت : تنها هفت درصد دانش‌آموزان استان به شبکه آموزش دانش‌آموزان (شاد) متصل نیستند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه با اشاره به تاثیرگذاری بالای برنامه‌های صدا و سیما در دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت، گفت : آموزش و پرورش برای موفقیت در اهداف خود به همکاری صدا و سیما نیاز دارد.

او گفت : از آنجایی که علم به تنهایی فساد می‌آورد و باید در کنار تعلیم، تربیت هم قرار داشته باشد، صدا و سیما می‌تواند نقش مهمی در دستیابی به اهداف پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت داشته باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه با اشاره به همراهی خوب صدا و سیمای مرکز کرمانشاه با آموزش و پرورش در حوزه تولید محتوا در شرایط کرونایی، افزود: استان کرمانشاه در جریان کرونا جزو معدود استان‌های کشور بود که با همکاری صدا و سیما توانست در حوزه تولید محتوا ورود کند.

او با اشاره به حضور قریب ۹۳ درصدی دانش آموزان استان کرمانشاه در شبکه آموزش دانش آموزان (شاد)، افزود: هم اکنون از مجموع بیش از ۳۲۰ هزار دانش آموز استان ۳۰۳ هزار نفر آن‌ها به صورت روزانه در شاد حضور دارند و تنها نزدیک به هفت درصد دانش آموزان استان متصل به شاد نیستند.

یزدان پناه سپس با اشاره به تلاش‌های خوب صورت گرفته در استان پس از زلزله بزرگ سال ۱۳۹۶ در حوزه ساخت و ساز مدارس آسیب دیده، ادامه داد: در این زلزله ۷۸ مدرسه استان کرمانشاه دچار خسارت شد که امروز آمار مدارس ساخته شده در استان به ۳۰۰ مدرسه، یعنی چهار برابر مدارس آسیب دیده رسیده است.

او گفت: در حالی که هنوز ۱۳۰۰ روز از زلزله نگذشته در استان کرمانشاه ۱۳۰۰ کلاس درس ساخته شده که این یعنی به ازای هر یک روز بیش از یک کلاس درس در استان ساخته شده است.

او با اشاره به بالا رفتن سرانه فضای آموزشی مدارس استان در پی ساخت و ساز‌های پس از زلزله، گفت: هم اکنون سرانه فضای آموزشی مدارس شهرستان‌های سرپلذهاب و قصرشیرین در حال نزدیک شدن به سرانه جهانی است، ضمن اینکه مدارس این مناطق از نظر برخورداری از سرانه فضای آموزشی در کشور رتبه اول را دارند.

یزدان پناه افزود: در جریان ساخت و ساز‌های پس از زلزله هفت صدم درصد به فضا‌هایی آموزشی استان اضافه شده که برای رسیدن به این عدد در شرایط معمول ۱۲ سال زمان نیاز بود.

در حوزه آسیب‌های اجتماعی نگرانی‌های زیادی داریم

سید مجتبی موسوی معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی نگرانی‌های زیادی داریم، گفت: امیدواریم با همکاری صدا و سیما بتوانیم مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی در پی دسترسی بیشتر دانش آموزان به فضای مجازی شویم.

او افزود: برای توانمند کردن دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی باید کارگاه‌های مهارت‌های زندگی را راه انداخته و دانش آموزان را برای مراقبت از خود در برابر آسیب‌های فضای مجازی توانمند کنیم.

او خواستار استفاده صدا و سیما از ظرفیت دانش آموزان نخبه و مستعد به ویژه در حوزه‌های قرآنی شد و گفت: صدا و سیما می‌تواند با معرفی این چهره‌های قرآنی نقش مهمی در قرآنی‌تر کردن فضای جامعه ایفا کند.

تشدید افزایش اضافه وزن و چاقی در بین دانش آموزان

ماشالله پروین معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به بالا رفتن میزان چاقی و اضافه وزن در بین دانش‌آموزان به دلیل یکجانشینی‌و خانه نشینی‌های دوران کرونا، گفت: تا قبل از شیوع کرونا میزان چاقی و اضافه وزن در بین دانش آموزان ۲۱ درصد بود که هم اکنون به ۳۱ درصد رسیده است.

او افزود: تا قبل از کرونا دانش‌آموزان دختر چاق‌تر از پسر‌ها بودند که هم اکنون آمار‌ها می‌گوید پسر‌ها چاق‌تر از دختر‌ها شده اند.

او با اشاره با اجرای طرح کنترل وزن و چاقی (کوچ) برای جلوگیری از چاق‌تر شدن دانش‌آموزان در شرایط کرونایی گفت: از صدا و سیما انتظار داریم با توجه به در خانه بودن دانش آموزان خانواده‌ها را با طرح کوچ آشنا کرده و نگذارند آمار چاقی در بین دانش آموزان بالا برود.

به همراهی صدا و سیما برای هدایت تحصیلی درست دانش‌آموزان نیاز داریم

محمدرضا بسامی معاون آموزش متوسطه اداره کل اموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت همراهی صدا و سیما برای دستیابی به اهداف آموزش و پرورش در حوزه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: تا قبل از مدیریت تیم فعلی آموزش و پرورش استان ۶۷ درصد دانش‌آموزان استان در فرآیند هدایت تحصیلی به سمت رشته تجربی گرایش داشتند و همین موضوع جمعیت زیادی از دانش آموزان را پشت سد کنکور نگه می‌داشت که پیامد‌های زیای مثل افسردگی داشت، در حالیکه این میزان با تلاش‌های صورت گرفته به ۴۲ درصد رسیده و این یعنی از گرایش غیرعلمی و غیراصولی ۲۵ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های تجربی جلوگیری شده است.

بسامی ادامه داد: در تلاشیم تا دانش آموزان را به سمت تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای سمت و سو داده و در این راستا هم تاکنون موفق به افزایش گرایش دانش آموزان به رشته‌های فنی و مهارتی از ۲۶ درصد به ۳۱ درصد شده ایم.

او اشاره‌ای هم به موفقیت‌های آموزش و پرورش استان در حوزه کنکور در سنوات اخیر داشت و گفت: در چند سال اخیر صعود چهار پله‌ای را در کنکور داشته ایم و وضعیت بهتر شده، اما با همکاری صدا و سیما می‌توانیم در این حوزه موفق‌تر عمل کنیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار