ممنوعیت تجمع در روز‌های پنجشنبه و جمعه پایان سال

استاندار کرمانشاه گفت : با توجه به لزوم حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، برگزاری هرگونه تجمع در روز‌های پنجشنبه و جمعه تا پایان سال با عنوان پنجشنبه آخرسال یا سایر آئین‌های مشابه در استان ممنوع است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان به ۵۰ درصد رسیده، گفت : در صورت تداوم این روند و ساده انگاری کرونا این احتمال وجود دارد وارد پیک جدید شویم و شرایط بسیار سختی را پیش رو داشته باشیم.

او گفت : در این شرایط بحرانی هرگونه تجمع به ویژه در پنجشنبه و جمعه آخر سال ممنوع است و فرمانداران موظف هستند نظارت ویژه و میدانی در سطح شهرستان‌ها بعمل آورند.

بازوند از مردم درخواست کرد که با توجه به تعطیلی آرامستان‌ها در پنجشنبه و جمعه تا پایان سال مراجعه‌ای به این اماکن نداشته باشندو افزود: در صورت بروز خطر برای سلامت مردم اقدام قانونی نیز صورت می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی سبب می‌شود عزیزانی را از خانواده دو میلیون نفری استان از دست بدهیم، افزود: طبعاً اینگونه رفتار‌ها سبب می‌شود شادی و نشاط سال نو به کام مردم تلخ شود و تقاضا داریم از همه ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه رسانه‌ها و صدا و سیما برای آگاهی بخشی و دعوت مردم به مشارکت بیشتر در رعایت توصیه‌های بهداشتی اقدام شود.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان کرمانشاه ادامه داد: توجه نکردن به دستورالعمل‌های ستاد کرونا سبب شیوع بیشتر بیماری و حتی درگیر شدن با ویروس جهش یافته می‌شود که به برخی از استان‌های همجوار نیز به صورت گسترده وارد شده است.

بازوند مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر ممنوعیت تردد مسافرین در شهر‌های قرمز و نارنجی را هم تشریح کرد و گفت: این احتمال نیز وجود دارد در صورتی که شرایط مطلوب نباشد، تصمیمات جدیدی نیز ابلاغ و محدودیت‌ها بیشتر شود.

استاندار کرمانشاه گفت: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و ادارات موظف هستند بر رعایت توصیه‌های بهداشتی در محل ارائه خدمت نظارت کنند، در غیر اینصورت حتماً برخورد جدی صورت می‌گیرد، البته رسانه‌ها و صدا و سیما می‌توانند میزان رعایت توصیه‌های بهداشتی را ارزیابی و هرجایی تخلفی صورت گرفت انعکاس دهند تا با مدیر مربوطه برخورد شود.

نماینده عالی دولت در استان به فرمانداران افزود: در ایام باقیمانده تا پایان امسال نظارت ویژه و جدی و به صورت میدانی بر کلیه اماکن داشته باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار