نادران در صحن علنی:

چند نفر در ستاد وزارت نیرو به اسم فعالیت در دکل‌های فشار قوی حقوق‌های ۵۰ یا ۶۰ میلیون تومانی می‌گیرند؟

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰گفت: چند نفر در ستاد وزارت نفت، به اسم فعالیت در دکل نفتی حقوق می‌گیرند؟ چند نفر در ستاد وزارت نیرو به اسم فعالیت در دکل‌های فشار قوی حقوق‌های ۵۰ یا ۶۰ میلیون تومانی می‌گیرند؟

به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ و در جریان بررسی این لایحه اظهار کرد: حجم پرداخت مالیات را امسال نسبت به سال گذشته کاهش دادیم و تمام آن‌هایی که زیر ۳۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، همین وضعیت را دارند. دوستان نگران افرادی هستند که بیش از ۳۳ میلیون می‌گیرند. چند نفر در ستاد وزارت نفت، به اسم فعالیت در دکل نفتی حقوق می‌گیرند؟ چند نفر در ستاد وزارت نیرو به اسم فعالیت در دکل‌های فشار قوی حقوق‌های ۵۰ یا ۶۰ میلیون تومانی می‌گیرند؟

وی افزود: در مورد حقوق‌ها امروز به دروغ می‌گویند مجلس مالیات ۳۵ درصدی بسته است. مطابق جدول مالیات بر حقوق سال گذشته که از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شروع شد، فردی که ۲۴ میلیون تومان در سال ۹۹ حقوق می‌گرفت، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مالیات می‌داد. همین فرد مطابق جدولی که مصوبه کمیسیون مجلس است و مجلس در بخش درآمدی‌ها آن را مصوب کرده است، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مالیات می‌دهد.

نادران گفت: دولت اتهاماتی را در طول بررسی بودجه متوجه پارلمان کرده است،  ولی هیچ وقت از اینکه چرا ارز ۳۸۰۰ تومانی را سی هزار تومان کرد، پاسخی نداد. یا آن‌هایی که موز را به ۶۰ هزار تومان رساندند به هیچکس توضیح ندادند؛ خیار هم اصلاً چیزی بود که ۲۰ هزار تومان برسد؟

در ادامه پورمحمدی نماینده دولت در بخشی از گفته‌های خود، به این نماینده پاسخ داد که بر اساس جداول، مالیات بین ۱۰ تا ۳۵ درصد را اضافه کردید. آقای نادران را به دیانت قبول دارم، اما اینکه دروغگویی را منتسب کردید، گناه کبیره است. در بحث‌های کارشناسی دفاع می‌کنم، اما دروغ نمی‌گویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار