کرمان جزء شهرهای زیارتی برنامه ریزی شود/ جلوگیری از شلوغی اماکن توزیع میوه عید

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: باتوجه به زیارتی بودن کرمان به سبب وجود مزار سردار سلیمانی، باید درلیست شهرهای زیارتی برایش برنامه ریزی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حمیدرضا رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:  با توجه به اینکه از سال گذشته تاکنون پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی کرمان به نوعی شهر کرمان جزو مکان‌های زیارتی محسوب می‌شود لذا اگر شهر‌های سیاحتی و زیارتی ممنوع سفر هستند شهر کرمان نیز باید جز آن‌ها قرار گیرد.

او افزود : ابتلای ۹ نفر به ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی در کرمان تایید شده لذا برخورد ما به لحاظ درمانی و پیشگیری باید متفاوت‌تر از گذشته باشد.

رشیدی نژاد با اشاره به تفاهم نامه وزارت بهداشت و بسیج اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای طرح شهید سلیمانی و به نوعی فاز دوم طرح شهید سلیمانی است.

او تصریح کرد:در این فاز همان طرح تقویت یافته، به طوری که بیماریابی زودرس و قرنطینه و ایزوله نگداشتن افراد مبتلا و اطرافیان آن‌ها در آن بیشتر  جدی گرفته شده و به زودی به صورت رسمی این طرح ابلاغ خواهد شد و امیدواریم با اجرای این طرح، مردم نوروز آرامی داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خواستار تشدید نظارت‌ها در انتهای سال جاری شد وگفت: نظارت‌ها و بازرسی‌ها توسط تیم‌های نظارتی همانند قبل انجام  و تیم‌های نظارتی به صورت مشترک کار کنند و نباید به صورت جزیره‌ ای عمل شود.

او  با انتقاد از اطلاع رسانی ضعیف وبروز برنامه‌های اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: تا زمانی که ما مجوز صادر نکردیم برگزاری مراسم و آزمون‌ها غیرقانونی است و باید سعی شود دو هفته قبل از برگزاری مراسم های مختلف دانشگاه علوم پزشکی را در جریان قرار دهید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به توزیع مواد غذایی، میوه و … برای شب عید  بیان کرد: برای جلوگیری از ایجاد صف وازدحام جمعیت وخطر شیوع بیماری باید تعداد غرفه‌ها زیاد و در جا‌ههای مختلف برپا شود تادسترسی مردم بیشتر شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: علوم پزشکی ، زیارتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار