تاسیس یازدهمین کتابخانه شوشتر

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: اگر برای کلنگ زنی کتابخانه شهر شهید شرافت اقدام کنیم، به سمت تاسیس کتابخانه شوشتر خواهیم رفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس حسین زاده سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: اگر بتوانیم برای کلنگ زنی کتابخانه شهر شهید شرافت اقدام کنیم، به سمت تاسیس یازدهمین کتابخانه شوشتر خواهیم رفت، اما با توجه با سابقه فرهنگی و تمدن شوشتر انتظار افزایش سرانه کتابخانه‌ها در این شهرستان هستیم.

او بیان داشت: اعتبارات در نهاد کتابخانه‌ها بسیار کم و محدود است. شهرداری‌ها طبق قانون موظف به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها هستند، اما می‌توانند بسته به نگاه فرهنگی شان بیش از آن پرداخت کرده و کمک حال این موضوع باشند.

حسین زاده افزود: در موارد مختلف مانند سیل و کرونا، نهاد کتابخانه‌ها وظایف اجتماعی خود را سعی کرد انجام دهد. در موضوع سیل شعیبیه هم با راه اندازی کتابخانه سیار در آن شرایط سخت همراه مردم بودیم.

حسین پنبه دانه پور فرماندار شهرستان شوشتر گفت: با توجه به شرایطی که در جهان به وجود آمد می‌بایست با ابتکار و خلاقیت راه‌های تازه‌ای را برنامه ریزی کرد تا کتابخوان‌های جامعه از به دلیل موقعیت پیش آمده از این مسیر دور نشوند.

او افزود: در مسائل فرهنگی و اجتماعی با کاراکتر‌ها و شخصیت‌ها کار نداریم و در مورد جامعه صحبت می‌کنیم؛ بنابراین نگاه به مباحث فرهنگی و اجتماعی نباید سیاسی و معطوف به شخصیت‌ها باشد و بازآفرینی فرهنگ و اجتماع با دید فرهنگی و اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.