سرپرست بهزیستی خراسان رضوی:

حفظ کودکان از آسیب‌های اجتماعی برابر با صیانت از جامعه است

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حل معضلات اگر فقط جنبه‌ی آسیب‌شناسی معضل را ببینیم، مشکلات اجتماعی قابل حل نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود فیروزی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران برنامه‌ی ساماندهی کودکان کار و خیابان موسوم به سایبان مهر گفت: باید تمام عوامل ایجاد کننده‌ی مشکل را شناسایی و مرتفع کنیم تا به حل جامع یک مشکل نایل آییم.

او با اشاره به حضور دستگاه‌های اجرایی دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین در برنامه سایبان افزود: نتیجه این همگرایی در صورتی که همه‌ی دستگاه‌ها وظیفه‌ی خود را به نحو احسن انجام دهند و در هماهنگی کامل با یکدیگر باشند، رضایت‌بخش خواهد بود.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: حفظ اکوسیستم اجتماعی، نیازمند توجه به همه‌ی گروه‌ها و دیدن نقش اجتماعی آن‌ها در فرایند تکامل اجتماعی است.

فیروزی بیان کرد: در این فرایند باید تمام گروه‌ها حتی بزهکاران، بزه‌دیدگان و گروه‌های فرودست را ببینیم و با شناخت دقیق و عمیق آنها، نیرو‌ها و ظرفیت‌هایشان را در مسیر تکامل و پیشرفت جامعه، هدایت کنیم.


بیشتربخوانید

تیشه اعتیاد بر ریشه زندگی/ ۲۰ درصد نوجوانان خراسان رضوی سیگار می کشند



در این مراسم محمد محسن مصحفی معاون شهردار مشهد گفت: روند شتابنده‌ی تحولات علمی، فرهنگی و تلنولوژیک امروزی، یک جریان بی‌سابقه در تاریخ است که به همراه خود مشکلاتی را نیز داشته است.

او افزود: این فرایند، فرهنگ‌ها را تحت تأثیر قرار داده و از جمله فرهنگ ما را نیز با آسیب‌هایی روبرو کرده است.

معاون شهردار با بیان اینکه کشور ما نیز مانند سایر کشور‌ها از شرایط اقتصادی دوران کرونا متأثر و دچار مشکلات زیادی شده است، ادامه داد: با شرایط فعلی اقتصادی، در مقابل وضعیتی قرار داریم که با افزایش تظاهرات آسیب‌ها روبرو هستیم.

مصحفی بیان کرد: یکی از این آسیب‌ها، حضور کودکان کار و معتادان متجاهر در جامعه است که در دوران کرونا، افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه در گذشته، دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای و انفرادی در این زمینه وارد می‌شدند و کار‌هایی هم انجام می‌دادند، تصریح کرد: همکاری و تعامل دستگاه‌ها در این زمینه، نتیجه‌ی بهتری داشته است بدون اینکه هزینه‌ای تازه‌ای ایجاد کرده باشد.

معاون شهردار یکی از نقاط ضعف و حلقه‌های مفقوده این برنامه در گذشته را، "توانمندسازی" عنوان و تاکید کرد: در بعضی مراکز جمع‌آوری متکدیان مواردی را داشتیم که در طول ۱۰ سال گذشته ۲۰۰ بار دستگیر و بعد از گذراندن حکم قضایی، بار دیگر به چرخه‌ی آسیب بازگشته بود.

مصحفی اظهار کرد: خوشبختانه در دوران جدید، هم‌افزایی دستگاه‌ها برکات زیادی داشته و نتیجه‌ی خوبی داده است.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.