رئیس گروه بیماری‌های واگیر علوم پزشکی لرستان خبر داد؛

تزریق سومین محموله واکسن کرونا در لرستان

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:سومین محموله واکسن کرونا در استان به کادر درمان تزریق شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:سومین محموله واکسن کرونا با ظرفیت یک هزار و۶۵ دوز در استان به کادر درمان تزریق شد.

 حمید مخیری با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۴۰ دوز واکسن برای کادر درمان تزریق شده است، افزود: محموله نخست تزریق واکسن کرونا برای کادر درمان با اولویت کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی بوده و مرحله دوم فاز نخست بعد از ۲۱ روز به دریافت کنندگان تزریق می‌شود.

او با بیان اینکه این واکسن در ۲ نوبت تزریق می‌شود اظهار داشت: دوز دوم آن به فاصله سه هفته بعد از دوز اول تزریق می‌شود و بر این اساس کادر درمانی بخش‌های مذکور که تاکنون به کرونا مبتلا نشده باشند این واکسن را دریافت می‌کنند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز اظهار داشت: واکسن کرونا که برای کادر درمان تزریق شده است از نوع روسی و با نام تجاری "اسپوتنیک ۵" است که درحال حاضر مجوز تزریق را برای افراد زیر ۱۸ سال ندارد.

کوشکی ادامه داد: فاز اول تزریق برای افرادی است که بیشترین خطر ابتلا را دارند و شامل کادر بهداشتی درمانی در معرض بیماران کرونایی، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و پرخطر و مراکز نگهداری عمومی می‌باشد.

او عنوان کرد: فاز دوم برای افراد دارای محرومیت و آسیب پذیری بالا است و با فاصله سنی ۱۰ سال تعیین می‌شود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: بر این اساس از افراد سالمند تا ۷۵ سال شروع شده و ترتیب ۶۵ تا ۷۵و ۵۵ تا ۶۵ ساله را در بر می‌گیرد.

کوشکی تصریح کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال بخشی از جمعیت عمومی شامل گروه‌های پرخطر مردم نیز واکسن کرونا را دریافت کنند، اما در حال حاضر تزریق واکسن برای مادران باردار و مادرانی که فرزند شیرخوار دارند، در برنامه نیست.

او همچنین از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان طی هفته گذشته و تغییر رنگ برخی شهرستان‌ها خبر داد و گفت: مردم نباید از رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی غافل شوند چراکه ویروس کرونا همچنان قربانی می‌گیرد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار