آیت الله آملی لاریجانی:

ایجاد مناطق آزاد در برخی مناطق مرزی به مصلحت است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توسعه متوازن مناطق آزاد در کشور را یکی از زمینه‌های مهم بالندگی اقتصادی کشور دانست.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله آملی لاریجانی در دیدار هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به مناطق محروم و تلاش برای رفع مشکلات آنان گفت: در بسیاری از مناطق مرزی و مناطق محروم کشور ظرفیت‌ها و زمینه‌های بالقوه بالایی چه به لحاظ نیروی انسانی مستعد و مفید و چه به لحاظ منابع طبیعی و برخی زیر ساخت‌های توسعه وجود دارد که باید با توجه جدی به آن‌ها، نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام کرد.

آیت الله آملی لاریجانی ایجاد مناطق آزاد و ویژه را یکی از راه‌های دستیابی به رونق اقتصادی و معیشتی در مناطق مختلف کشور دانست و تاکید کرد: البته مناطق آزاد باید بر مبنای توسعه صادرات و توجه به تولید با هدف صادرات فعالیت کنند که متاسفانه برخی از این مناطق از این وظیفه ذاتی و قانونی خود فاصله گرفته اند و بیشتر ظرفیت آن‌ها در مقوله واردات به کار گرفته می‌شود که تبدیل به معضلی برای کشور شده، و بر خلاف سیاست‌های کلی نظام است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: افزایش نامتوازن و غیر منطقی مناطق آزاد و ویژه هم اصلا به مصلحت کشور نیست و آسیب‌هایی را به همراه دارد که باید در ایجاد مناطق جدید آزاد و ویژه به این آسیب‌ها توجه کرد.

آیت الله لاریجانی "تغییر رویکرد برخی از این مناطق از صادرات به واردات " و "تغییر کاربری اراضی واقع در این مناطق " را دو معضل جدی پیش روی مناطق آزاد و ویژه بر شمرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام استان کرمانشاه را یکی از استان‌های مستعد و دارای زمینه‌های مناسب توسعه و پیشرفت دانست و تاکید کرد:مجمع تشخیص مصلحت نظام در چارچوب وظایف قانونی خود، از هیچ کمک و مساعدتی در راه رفع مشکلات معیشتی و بهبود وضعیت اقتصادی استان دریغ نخواهد کرد.

در این دیدار هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با ارائه گزارشی از شرایط اقتصادی و اجتماعی استان و تاکید بر اینکه سرمایه گذاری هر چه بیشتر در این استان و برای مردم مقاوم و صبور آن ضروری است گفت: زیر ساخت‌های لازم برای توسعه استان کرمانشاه و ایجاد منطقه آزاد در این استان وجود دارد و امکان افزایش صادرات با توجه به زیر ساخت‌های موجود از جمله ظرفیت‌های استان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار