برگزاری یادواره ۱۷ شهید زن در شهرستان پلدختر

به همت بنیاد شهید و امورایثارگران یادواره ۱۷ شهید زن پل‌دختر برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،  به همت بنیاد شهید و امورایثارگران وکانون بسیج مداحان سپاه ناحیه، یادواره ۱۷ شهید  زن پل‌دختر برگزار شد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه شهرستان در این یادواره گفت: حضرت زهرا (س) به عنوان نخستین شهید راه ولایت است که تمام قد در برابر کفر از ولایت و امامت دفاع کردند و در این راه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام وحید بیرانوند اظهار داشت: حضرت زهرا (س) الگوی تمام نمای نه تنها یک‌زن در جامعه اسلامی است بلکه در شئونات زندگی سیره این بانوی بزرگوار اسلام برای همه مسلمانان اسوه است.

او به سه نمونه شخصیتی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر (ص) و انفاق در راه خدا از خصوصیات اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) بود که فرمودند این سه چیز را دوست دارم.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه پل‌دختر گفت: زنان مسلمان در جوامع اسلامی از جمله در کشور به ویژه در عصر کنونی که دشمنان به دنبال جایگزین کردن الگو‌های نامتعارف و فرهنگ غرب در این مرز و بوم هستند باید بامعرفت و شناخت کافی از سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) در این مسیر گام بردارند.

بیرانوند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را یک رسالت خطیر و حساس دانست و افزود:رشادت بانوان شهید در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه‌ها کمتر از مردان نبود وحضور و تاثیر گذاری زنان در پیروزی رزمندگان اسلام در این دوران برکسی پوشیده نیست.

او یادآورشد: شهدای زن که نقش بسزایی در حفظ ارزش‌ها و شعائر اسلامی در کشور ما ایفا کردند الگو‌های مستندی برای جوانان امروز و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید هستند.

در این یادواره که در مسجدامیرالمومنین (ع) پلدختر برگزار شد از خانواده ١٧ شهید زن این شهرستان با اهدا لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار