برخورد قاطع قضایی با تغییر کاربری باغات در استان همدان

رئیس کل دادگستری همدان گفت: هرگونه تغییر غیرقانونی و غیرمجاز کاربری باغات با برخورد قاطع همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه قاطعانه با تغییر کاربری باغات برخورد می‌کنیم، اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد سودجو زمین‌های باغی و زراعی خود را رها می‌کنند، به امید آن که روزگاری زمین هایشان را به ساختمان‌های چند طبقه تبدیل کنند، این افراد بدانند که در همان محل تابلو «تغییر کاربری ممنوع است» نصب می‌شود.

عدالتخواه افزود: نهاد‌های عمومی و دولتی برای حفظ فضای سبز در اختیار خود با شهرداری‌ها هماهنگ باشند و شهرداری نیز در خصوص حفظ درختان املاکی که شخصی است با ارائه تسهیلات و امکانات لازم به آنان برای حفظ باغاتشان کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با تأکید بر لزوم صیانت از فضای سبز گفت: درختکاری سنت و فرهنگ حسنه‌ای محسوب می‌شود که در دین مبین اسلام به ترویج آن تشویق شده‌ایم و در این حوزه نیز سازمان‌های مردم نهاد اقدامات در خور توجهی در همدان انجام داده‌اند.

او ادامه داد: برای حفظ فضای سبز می‌شود از درختانی متناسب با اقلیم و جغرافیای منطقه بهره گرفت که نگهداری از آن با شرایط آب و هوایی استان منطبق باشد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
باید با افرادی که زمین های کشاورزی را قطعه قطعه می کنند و ویلا سازی میکنند و از حالت کشاورزی وباغ خارج میشه برخورد کنند اما متاسفانه اجازه نمی دهند کشاورز در محل کارش و باغ خودش محلی رو برای استراحت و با تفریح خانوادش بسازه ..به هر حال هرکسی برای اینکه به کارش نظارت داشته باشه خوبه یک محل زندگی و کار تمیز و مرتب در باغ خودش داشته باشه اینجوری کشاورز با حضو مستمر در اونجا میتونه رونق بیشتری به کشاورزی بده و به این کار وابسته و دلگرم میشه