افزایش هزینه درمان سالمندان با شیوع کرونا

هزینه درمان سالمندان پیش از شیوع ویروس کرونا ماهانه برای هر نفر ۶۰۰ هزار تومان بود که هم اکنون به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان اظهار داشت: سازمان بهزیستی برای نگهداری هر سالمند ماهانه یک تا یک و نیم میلیون تومان پرداخت می‌کند که حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان ماهانه از سوی خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

سیاوش رهبر اضافه کرد: هزینه نگهداری هر سالمند حدود چهار میلیون تومان است در حالیکه حدود یک سوم از این رقم اختصاص می‌یابد.

رهبر افزود: با توجه به هزینه بالای نگهداری سالمندان هم اینک مراکز سالمندان زیان ده هستند و این امر سبب بی رغبتی برای ادامه فعالیت، در آستانه تعطیلی قرار گرفتن آن‌ها و پیگیری متولیان این مراکز برای تعطیل کردن شده است.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان بیان کرد: تداوم این وضعیت، مراکز سالمندان را در شرایط سخت مالی به خصوص تامین هزینه‌های درمانی سالمندان قرار داده است.

رهبر گفت: مرکز سالمندان یاس سفید شهر همدان به دلیل وضعیت نامطلوب تعطیل شد هر چند تیم جدیدی درصدد است دوباره این مرکز را در محلی جدید تا عید مبعث رسول اکرم (ص) راه اندازی کند.

او با بیان اینکه ظرفیت این مرکز ۳۰ نفر و قابل افزایش است ادامه داد: برای تجهیز این مکان استیجاری یک میلیارد تومان هزینه شده تا فضایی در شان سالمندان شهرستان ایجاد شود.

انتهای پیام/د 

برچسب ها: بهزیستی ، سالمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
امان از دوران پیری و سالمندی ....امیدوارم هر خانواده ای بتونه از سالمند خودش مراقبت کنه ..هر چند در شرایط فعلی و مشغله شغلی مردم، ممکنه براشون سخت باشه ..