عربستان مدعی سرنگون کردن ۱۰ پهپاد یمنی شد

عربستان سعودی مدعی شد ۱۰ فروند پهپاد بمب گذاری شده که یمنی‌ها به سوی اراضی این کشور ارسال کرده بودند را سرنگون کرده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، رسانه‌های سعودی اعلام کردند که عربستان ۱۰ فروند پهپاد هدایت شده از طرف ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سوی اراضی سعودی را سرنگون کرده است.

این رسانه‌ها ادعا کرده‌‌اند که این پهپاد‌های بمب گذاری شده هدف قرار گرفته و منهدم شده‌‌اند.

شبکه الجزیره به نقل از رسانه‌های سعودی مدعی شد که عربستان در دو مرحله با ۵ پهپاد دیگر که ارسال شده از سوی یمن به اراضی این کشور بوده است، مقابله کرده است.

رسانه‌های سعودی مدعی شدند: عربستان ابتدا سه پهپاد سپس دو پهپاد دیگری که یمنی‌ها به سوی این کشور ارسال کرده بودند را منهدم کردند و مجموع پهپاد‌هایی که امروز سرنگون کرده اند به ۱۰ فروند رسیده است.

این در حالی است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد که ائتلاف سعودی حملات خود به استان مأرب در شمال شرق را تشدید کرده است و جنگنده‌های سعودی ۱۴ حمله هوایی به صراوح در غرب مأرب و ۴ حمله به دو منطقه دیگر داشته اند.

منابع محلی یمن اعلام کردند که در درگیری‌های شدید میان نیرو‌های انصارالله و نیرو‌های منصور هادی در استان مأرب چندین نفر کشته شده اند.

شبکه المسیره یمن اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بلندی‌های «النضود» در جبهه العلم در شمال شهر مأرب را به کنترل خود درآوردند و ده‌ها نفر از مزدوران سعودی را به هلاکت رساندند یا اسیر کردند.

بر این اساس، نیرو‌های یمنی موفق شدند بلندی‌های «حمّه الدیاب» واقع در منطقه «نخله» شرق شهرستان‌های «رغوان» و «مدغل» (شمال غرب استان مأرب) را به کنترل خود درآورند. در تلاش برای پاکسازی این منطقه تعدادی از نیرو‌های هوادار عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی)، نیرو‌های ائتلاف سعودی-اماراتی و شبه نظامیان حزب اصلاح کشته، زخمی یا اسیر شدند و بخشی از تجهیزات جنگی این نیرو‌ها منهدم شد.

کارشناسان معتقدند نبرد مأرب یک نبرد سرنوشت ساز در تحولات میدانی و نظامی و حتی سیاسی یمن به شمار می‌رود به طوری که برخی تحلیلگران بر این باورند نتایج این نبرد سرنوشت منطقه مرزی میان یمن تا عربستان را مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار