آمریکا و کره جنوبی رزمایش نظامی برگزار می‌کنند

تمرین نظامی ترکیبی آمریکا و کره جنوبی قرار است با وجود شیوع کرونا، ماه آینده میلادی برگزار شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، ستاد مشترک نیرو های مسلح آمریکا از برگزاری یک تمرین نظامی ترکیبی با کره جنوبی خبر داد. 

ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: کره جنوبی و آمریکا  تصمیم گرفتند پس از بررسی کامل وضعیت کرونا، رزمایش ترکیبی بهار را از ۸ مارس به مدت ۹ روز به منظور حفظ آمادگی رزمی، هسته‌ای شدن شبه جزیره کره و برقراری صلح انجام دهند.

وزارت وحدت کره جنوبی و برخی گروه‌های مدنی خواستار تعدیل این تمرین نظامی برای کمک به پیشبرد روابط متوقف شده بین دو کره شدند. کره شمالی مدتهاست خواستار توقف چنین مانور‌های مشترک است. 

در ادامه این بیانیه آمده است این تمرین نظامی، شامل تمرینات در فضای باز نخواهد بود، زیرا چنین مانور‌هایی در طول سال انجام شده است و هدف از آن یک آزمایش برنامه ریزی شده برای سنجش توانایی عملیاتی کامل است.

بر اساس گزارش‌ها، ارتش آمریکا مخالفت خود را با برگزاری این تمرین نظامی اعلام کرده و گفته است به دلیل وضعیت کرونا در آمریکا، نیرو‌ها و تجهیزات نظامی این کشور قادر به حضور در کره جنوبی نیستند. 

یک مقام وزارت دفاع نیز گفت: دو طرف رایزنی‌های نزدیک در این زمینه داشته و توافق کردند که این بار تمرین را به صورت محدود انجام دهند تا سبب نگرانی کره شمالی نشود. کره شمالی مدت هاست چنین تمریناتی را به عنوان تمرین حمله متهم می‌کند.

کره شمالی در حال تقویت توانایی‌های نظامی خود است و اخیرا موشک‌های جدیدی مانند انواع جدید موشک‌های بالستیک زیردریایی را هنگام رژه‌های نظامی به نمایش گذاشته است.

کره جنوبی و آمریکا معمولا تمرینات عمده ترکیبی را دو بار در سال، بهار و تابستان، همراه با تمرینات در مقیاس کوچکتر در طول سال انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار