اردبیل به لحاظ مرز مشترک ظرفیت مناسبی برای بازسازی قره باغ دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: اردبیل به لحاظ داشتن مرز مشترک از ظرفیت بالایی برای مشارکت در بازسازی قره باغ برخوردار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در نشست معاونین اقتصادی استان‌های شمالی کشور در خصوص بازسازی منطقه قره باغ در جمهوری آذربایجان گفت: علاوه بر وجود مرز مشترک بین استان اردبیل با جمهوری آذربایجان اشتراکات فرهنگی و مذهبی هم بین این استان و آذربایجان وجود دارد.

او تصریح کرد: با هم افزایی و وحدت رویه بین استان ها، استان اردبیل می‌تواند در راستای حضور پیمانکاران و هلدینگ‌ها در منطقه و حتی تامین مصالح از داخل استان مشارکت کند.

معاون استاندار اردبیل گفت: با توجه به تخریب جنگل‌های قره باغ، استان اردبیل آمادگی مشارکت برای تولید نهال در شهرستان پارس آباد برای ارسال به این منطقه را نیز دارد.

عزیزی بیان کرد: بازسازی مناطق آزاد شده قره باغ فرصت مناسبی برای توسعه تجارت خارجی برای استان و ورود به بازار‌های روسیه است.

او اظهار کرد: هفت شهرستان استان اردبیل با جمهوری آذربایجان هم مرز بوده و در صورت تفویض اختیارات بیشتر به استان‌ها در خصوص بازسازی قره باغ، این اقدام تسریع می‌شود.

معاون استاندار اردبیل با اشاره به توافقات انجام گرفته با جمهوری آذربایجان در راستای احداث خط آهن و همکاری‌های اقتصادی، خواستار وحدت رویه استان‌ها برای سرعت بخشیدن به مشارکت در بازسازی قره باغ شد.

استان اردبیل دارای ۳۸۲ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان بوده که ۱۵۸ کیلومتر این مرز خاکی و مابقی آبی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.