اجرای یک طرح آبخیزداری در بوشهر آغاز شد

اجرای طرح بند‌های سنگ و ملاتی در حوزه آبطویل_سمل با اعتبار بیش از ۱۱ میلیارد ریال به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان بوشهر آغاز شد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر صبح امروز در مراسم آغاز اجرای طرح آبخیزداری بند‌های سنگ و ملاتی در حوزه آبخیز آبطویل-سمل بیان کرد: این حوزه آبخیز به مساحت ۳۰هزار هکتار در مرکز استان بوشهر و در مرز شهرستان بوشهر و تنگستان قرار گرفته است.

غلامرضا منتظری افزود: با توجه به مشکلاتی همچون بروز سیل، تخریب پوشش گیاهی، وجود فرسایش شدید، افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی و خشکسالی در سال‌های اخیر لزوم اجرای این طرح وجود داشت.

او، هدف از اجرای این طرح را مهار آب‌های سطحی، کنترل پخش و بهره برداری از سیلاب تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، افزایش آبدهی چاه‌های کشاورزی، بهبود و تقویت پوشش گیاهی حوزه و جلوگیری از فرسایش و رسوب عنوان کرد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه  داد: بند‌های سنگ و ملاتی در حوزه آبخیز آبطویل-سمل در پنج ماه به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود.

منتظری بیان کرد: امسال ۶۷۰ میلیارد ریال در قالب ۱۰۹ طرح که ۳۹ طرح آن استانی است، اجرا شده است و امیدواریم با اجرای این طرح‌ها قدمی در حفظ و احیای منابع طبیعی و تقویت سفره‌های زیرزمینی برداشته باشیم.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.