با کمک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز؛

چشم باند فرود هواپیما‌ها روشن شد

یک شرکت دانش بنیان تولید ملزومات برق در البرز موفق به تولید روشنایی ال ئی دی (LED) و تجهیزات روشنایی باند فرود هواپیما‌ها شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهندسان و متخصصان شرکت دانش بنیان تولید ملزومات برق با نام اختصاری TMB در استان البرز موفق شدند دانش بومی روشنایی ال ئی دی (LED) و تجهیزات و تکنولوژی‌های مختلف و متنوع نور و روشنایی باند فرود هواپیما‌ها در فرودگاه‌ها را طراحی کنند و بسازند.

امیر رضا برکتین، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید ملزومات برق TMB مستقر در پارک علم و فناوری البرز با اشاره به این که وزارت راه و بخش‌های مختلف هواپیمایی کشورمان در زمینه تجهیزات فرودگاهی همواره وارد کننده تجهیزات از خارج بودند، گفت: تلاش کردیم از توان متخصصان و نیروی توانمند داخلی برای ساخت تجهیزات و رفع نیاز‌های مهم صنعت و استراتژیک هوایی قدم‌هایی را برداریم.

او با اشاره به اهمیت فرود هواپیما‌ها به شکل ایمن در فرودگاه‌ها، افزود: برای فرود ایمن هواپیما دو نکته حایز اهمیت است یکی مربوط به سیگنال‌های بصری و دیگری مربوط به امواج است.

برکتین درباره این طرح مهم صنعت هوایی که توسط متخصصان داخلی ساخته شده است، گفت: اهمیت این طرح به قدری مهم محسوب می شود که مورد توجه شرکت‌های هوانوردی و هوایی منطقه و جهان قرار گرفته و ایران به عنوان سومین کشور بعد از دو کشور غربی به این تکنولوژی دست یافته است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.