راه ارتباطی تمامی روستا‌های آذربایجان‌شرقی بازگشایی شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: راه ارتباطی روستا‌هایی که به دنبال بارش برف و کولاک روز جمعه بسته شده بودند بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رسول زاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در عملیات برف روبی نیرو‌های راهداری بیش از ۹ هزار کیلومتر باند از راه‌های استان آذربایجان‌شرقی را برف روبی کردند،گفت: در پی بارش روز جمعه راه ارتباطی ۲۰ روستای استان در مناطق کوهستانی شهرستان‌های بستان آباد، ورزقان و کلیبر بسته مانده بود که با تلاش راهداران، راه این روستا‌ها نیز روز گذشته بازگشایی شد.

او با بیان اینکه نیرو‌های راهداری در ۲ روز گذشته راه ارتباطی بیش از ۵۰۰ روستای استان را برف روبی کردند، گفت: در این عملیات بیش از یک هزار و ۴۸۰ تن مخلوط شن و نمک استفاده و به ۱۴۷ خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در عملیات راهداری زمستانی در سطح استان ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک و سنگین فعال است.

رسول زاده با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۶۹ نفر از عوامل راهداری زمستانی در قالب ۹۰ گروه در عملیات راهداری در سطح بیش از ۱۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان فعالیت می‌کنند، به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار