ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس در اردبیل ساماندهی می‌شود

شهردار اردبیل گفت: ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس در شهر اردبیل ساماندهی شده تا از بار ترافیکی هسته مرکزی شهر کاسته شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل گفت: در هیچ جای دنیا اتوبوس‌ها در میدان شهر توقف نمی‌کنند و ما در تلاش هستیم تا همه ایستگاه‌های داخل شهر را اعم از تاکسی و اتوبوس‌ها ساماندهی کرده و از توقف آن‌ها در هسته مرکزی شهر و ایجاد بار ترافیکی و آلودگی هوا جلوگیری کنیم.

او به موضوع ساماندهی حمل و نقل همگانی در شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: در کنار ارائه خدمات از سوی صاحبان تاکسی و اتوبوس‌های شهری، ما تلاش می‌کنیم تا یک فضای مناسب برای جابجایی مسافران در سطح شهر به وجود آوریم تا با کمترین دغدغه این امر به انجام برسد.

شهردار اردبیل به اهمیت مدیریت هوشمند ترافیک در سطح شهر و ضرورت بهبود عبور و مرور شهری و کاهش بار ترافیکی اشاره کرد و افزود: امروز با تقدیم سه لایحه تلاش می‌کنیم تا به روان‌سازی این امور کمک کنیم.

لطف‌اللهیان به عقد قرارداد با دانشگاه صنعتی شریف برای خرید تجهیزات و طراحی مناسب مرکز کنترل ترافیک اشاره کرد و ادامه داد: با صدور مجوز‌های لازم و رایزنی‌های آغاز شده، انتظار می‌رود در اوایل سال آینده مرکز کنترل ترافیک در شهر اردبیل تجهیز و راه‌اندازی شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا تکنولوژی‌های جدید در این مرکز هوشمند به کارگیری شود تا بعد از سال‌ها مرکز استان به سامانه‌های الکترونیکی در کنترل ترافیک مجهز شده و بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

شهردار اردبیل به سرعت احداث پل‌های غیرهمسطح شروع شده در مناطق آقاباقر، جام‌جم، بسیج و نیایش اشاره کرد و گفت: با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا پیشرفت خوبی را در اجرای این پروژه‌ها به ویژه پل سردار حاج قاسم سلیمانی شاهد هستیم که با طراحی مناسب و کاهش هزینه‌ها اجرای این پل‌های غیرهمسطح سرعت گرفته است.

لطف‌اللهیان به انتخاب مشاور برای نظارت بر کیفیت اجرای این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: تمام هزینه‌های مشاور براساس نرخ اعلامی از سوی سازمان برنامه و بودجه لحاظ شده و مورد توجه است.

او در مورد اجرای پروژه تراموا در اردبیل به عنوان انبوه‌بر بسیار تأثیرگذار در کاهش بار ترافیکی خاطر نشان کرد: ما با قرارگاه خاتم‌الانبیا در این زمینه مذاکراتی را داشتیم و با تأیید مشاور طرح جامع ترافیک شهر اردبیل از بین گزینه‌های مختلف در حوزه انبوه‌بر، تراموا انتخاب شده است.

شهردار اردبیل اضافه کرد: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک اردبیل تا سال ۱۴۰۴ دارای اعتبار است، ولی تلاش ما بر این است تا طرح تفصیلی در این زمینه تهیه شود که در این طرح انبوه‌بر بی. آر. تی برای اردبیل پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.