استقبال ازپیشنهاد تاسیس موزه‌های علوم و فنون در استانها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: وزرای آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، از پیشنهاد مدیرکل آموزش و پرورش فارس از اجرای طرح بوم و تاسیس موزه‌های علوم و فنون در استان‌ها استقبال کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل آموزش و پرورش فارس درنشست مشترک وزرای آموزش و پرورش و میراث فرهنگی با مدیران آموزش و پرورش کشور،گفت: با توجه به ماموریت‌های گسترده وزارت میراث فرهنگی در سه مقوله فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌توانیم در این زمینه ورود خوبی به برنامه بوم داشته باشیم که در این راستا نیازمند تشکیل تیمی برای تولید محتوا و تامین مدرس برای محتوا هستیم.

فرهاد اسماعیلی که به عنوان نماینده مدیران آموزش و پرورش کشور درجلسه مشترک وزرای آموزش و پرورش و میراث فرهنگی با مدیران کل اموزش و پرورش و میراث فرهنگی و روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور به صورت برخط و در شبکه شاد با اشاره به وجود مدارسی که ثبت میراث فرهنگی هستند گفت: این مدارس برای بازسازی و نگهداشت نیاز به اطلاعات خاصی دارند چرا که تعمیر آن‌ها نیاز به تکنیک خاص دارد و در حوزه اختیار و تخصص ما نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ضمن تقاضا از هیئت دولت و وزیر آموزش و پرورش برای اختصاص ردیف بودجه به مدارسی که ثبت میراث فرهنگی هستند افزود: نیاز است ردیف بودجه اختصاصی از حیث میراث فرهنگی و حفظ تامین سلامت دانش آموزان برای این مدارس داشته باشیم.

اسماعیلی گفت: ما ظرفیتی بزرگ به نام بوم داریم که سرواژه برنامه ویژه مدرسه است و می‌تواند فصل مشترک همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری شود و حضور در مدرسه را رسمیت و عینیت بخشد.

او افزود: با اجرای برنامه بوم، مدیر مدرسه می‌تواند با شورای مدرسه تصمیم گیری کند و ۲ ساعت از سرفصل‌های آموزشی را درهفته به موضوعی که موردنیاز است اختصاص دهند.

اسماعیلی گفت: هر چه این طرح استانی‌تر و به مدرسه نزدیکتر شود به برنامه بوم نزدیکتر و موثرتر است و می‌توان به سه مقوله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نقطه ای‌تر نگاه کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به راهکار ششم سند تحول بنیادین گفت: در این راهکار یک نکته‌ای را در زمینه بحث تاسیس موزه‌های علوم وفنون متذکر می‌شود که می‌تواند فصل مشترک ما باشد و تقاضا داریم مجالی در استان‌ها ایجاد شود که از لحاظ فنی در تاسیس موزه‌ها کمک دهند.

اسماعیلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان فارس در خصوص پیگیری راهکار ششم سند تحول بنیادین و ورود به بحث تاسیس موزه افزود: خوشبختانه درحال حاضر در شهرستان فسا دارای یک موزه هستیم و در شهر شیراز نیز در حال راه اندازی یک موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش و یک موزه عشایری هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین خواستار برنامه ریزی برای ایجاد موزه‌های علوم و فنون آموزش و پرورش در تمامی استان‌ها شد که میتواند به عنوان موزه‌هایی مطالعاتی و تحقیقاتی در رونق بحث گردشگری و حوزه یادگیری شوند.

در این جلسه پیشنهادات طرح بوم و تاسیس موزه‌های علوم و فنون که توسط مدیرکل آموزش و پرورش فارس ارائه شد مورد توجه ویژه حاجی میرزایی و مونسان وزرای آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور قرار گرفت و دستور پیگیری آن داده شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار