۸۵ درصد از فوتی‌های کرونا در دیر سالمند بودند

معاون شبکه بهداشت و درمان دیر گفت: میانگین سنی فوت‌شدگان کرونا در این شهرستان ۶۶ سال است و ۸۵ درصد از فوتی‌های کرونا سالمند بوده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، حسین ناظمیان‌پور معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در نشست شورای سالمندان این شهرستان بیان کرد: حدود ۸۵ درصد از فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در دیر مربوط به گروه سالمندان است.

او افزود: حدود ۷ درصد جمعیت شهرستان دیر در گروه سنی بالای ۶۰ سال قرار دارند که به این گروه سالمند گفته می‌شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با بیان اینکه هیچ گروه سنی در برابر ویروس کرونا مصونیت ندارند، ادامه داد: سالمندان که به نسبت سایر گروه‌های سنی از لحاظ سیستم ایمنی ضعیف‌ترند، بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا و حتی مرگ‌ومیر قرار دارند.


بیشتر بخوانید


ناظمیان‌پور با هشدار به گروه سالمندان برای توجه به توصیه‌های و رعایت اصول بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، عنوان کرد: میانگین سنی فوت‌شدگان این بیماری در شهرستان دیر ۶۶ سال است و بیشترشان هم بیماری زمینه داشتند.

او، به وضعیت سلامت سالمندان نیز اشاره کرد و گفت:  ۴۰ درصد از جمعیت سالمندان شهرستان دیر به فشارخون بالا مبتلا هستند و حدود ۴۷ درصد نیز بیماری دیابت، و ۱۷ درصد اختلال چربی خون دارند.

وی اضافه کرد: مراقبت‌ها و خدمات ویژه بهداشتی درمانی برای گروه سنی سالمندان در نظام شبکه‌ها بهداشت و درمان تعریف‌شده است که به‌طور مستمر توسط پزشک، مراقب سلامت و بهورز به سالمندان ارائه می‌شود.

۴۷ درصد سالمندان دیر بیماری زمینه‌ای دارند

معاون فرماندار دیّر نیز در این نشست گفت: با توجه به شیوع کرونا باید در ایام عید نوروز، مراجعه حضوری برای تکریم سالمندان کاهش‌ یابد و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و یا به صورت مجازی انجام گیرد.

مجتبی اژدرنیا با تأکید بر استمرار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به سالمندان بیان کرد: حدود ۴۷ درصد از جامعه سالمندی شهرستان دارای حداقل یک بیماری زمینه‌ای دارد که در صورت ابتلا به بیماری کرونا میزان خطر مرگ افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.