زنگ خطر کرونای انگلیسی در گیلانغرب به صدا در آمد

فرماندار گیلانغرب گفت: مشاهده اولین مورد از کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان به صدا درآمدن زنگ خطر است که برای مقابله با آن باید همه عوامل و مردم همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  کوروش محمودیان روز یکشنبه در جلسه فوق العاده و اضطراری ستاد کرونا گیلانغرب گفت: مورد مثبت شده تست کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان به علت حضور فرد مبتلا در یک مراسم عزاداری در جنوب کشور بوده است.

او اظهارداشت: با اعلام این موضوع چهار تیم واکنش سریع در بهداشت و درمان شهرستان تشکیل و اقدام‌های پیشگیرانه انجام شده و اوضاع تحت کنترل قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: در۲۴ ساعت گذشته ۶۰ نمونه از افرادی که با فرد مثبت شده ارتباط داشته اند تهیه و برای اعلام نتیجه به تهران ارسال شده است.

محمودیان اظهار داشت: سلامت مردم خط قرمز است و کوتاهی از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.

او از تعطیلی مزارستان‌ها خبر داد و گفت: از ورود مردم به مزارستان‌ها تا پایان سال جلوگیری خواهد شد.

فرماندار گیلانغرب گفت: زدن ماسک در دستگاه‌های اداری و مراکز خدماتی اجباری بوده و مجبور به اعمال محدودیت‌ها هستیم، زیرا که خدماتی که سلامت مردم را به خطر اندازد، یک آسیب است.

او افزود: ورودی تمام مناطق گردشگری هم مسدود خواهد شد و از ورود رانندگان فاقد ماسک و متخلف در امر موارد بهداشتی به بازارچه سومار هم ممانعت به عمل می‌آید.

او همکاری مردم را بیش از گذشته خواستار شد و گفت: مردم خطر کرونا را جدی‌تر از قبل بدانند، زیرا که وضعیت فعلی بسیار شکننده است و اگر رعایت نشود دوباره آتش ویروس کرونا شعله ور خواهد شد.

او ادامه داد: توصیه می‌شود حتما استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌ها با جدیت دنبال شود.

 فریدون نوری رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب نیز با اشاره به اینکه تاکنون ۶ مورد ابتلای کرونای جهش یافته در استان شناسایی شده، گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون از ۲ هزار و ۷۶۵ نمونه اخذ شده، آزمایش یک هزار و ۲۵۹ نفر از مبتلایان مثبت بوده که از این تعداد ۶۵ نفر فوت کرده اند.

او در خصوص طرح ملی شهید سلیمانی نیز اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون ۱۰۱ درصد جمعیت شهرستان غربالگری شده اند.

او از آمادگی بهداشت و درمان برای تست رایگان تمامی کارکنان دستگاه‌های اداری خبر داد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار