کاهش چشمگیر محبوبیت حزب مرکل

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید میزان محبوبیت حزب محافظه کاران آلمان کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس نتایج نظرسنجی که در روز یکشنبه منتشر شد، میزان محبوبیت حزب محافظه کاران آلمان به رهبری آنگلا مرکل، صدر اعظم در میان رای دهندگان برای انتخابات پارلمانی پیش روی این کشور، به دلیل انتقاد‌هایی که در رابطه با مدیریت بیماری همه گیر کرونا بر آن وارد شده است، به ۳۲ ٪ رسیده است که نسبت به انتخابات پارلمانی گذشته خیلی کمتر است.

نتایج نظرسنجی که برای سنجش گرایش‌های انتخاباتی- سیاسی در انتخابات پارلمانی پیش رو در آلمان با همکاری روزنامه بیلد انجام شده نشان می‌دهد، رای دهندگان احتمالی، یعنی کسانی که واجد شرایط رای هستند گرایش و اقبال شان به حزب مرکل در حال کاهش است.

نتایج این نظر سنجی نشان می‌دهد که محبوبیت حزب دموکرات مسیحی (CDU) به رهبری آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به کمترین میزان خود از یک سال پیش تاکنون رسیده است. محبوبیت این حزب ظرف تنها یک هفته دو درصد کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد عملکرد این حزب در مبارزه با کرونا نقش مهمی در کاهش محبوبیت آن داشته است. این در حالی است که عملکرد محافظه کاران آلمانی در اولین موج همه گیری کرونا در بهار سال ۲۰۲۰، در زمانی که آلمان توانست این بیماری را تا حد قابل توجهی کنترل کند، الگویی برای کل اروپا به حساب می‌آمد و به همین علت محبوبیت آن به بالاترین میزان تا این زمان رسید.

دو جنبش که بیشترین انتقاد را از محدودیت‌های کرونایی در آلمان داشته است یعنی حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) و حزب لیبرال FDP از این فرصت برای افزایش محبوبیت خود استفاده کرده اند. به طوریکه میزان محبوبیت این دو حزب اکنون به ترتیب به ۱۰ و ۹ درصد رسیده است.

این خبر بدی برای صدر اعظم آلمان، آنهم یک هفته مانده به برگزاری انتخابات منطقه‌ای است. انتخاباتی که میزان محبوبیت حزب مرکل در انتخابات پارلمانی آخر ماه سپتامبر را محک خواهد زد.

ائتلاف دو حزبی حاکم بر آلمان یعنی حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان، CDU، بزرگ‌ترین حزب محافظه‌کار این کشور به رهبری آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و حزب اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن، CSU، در انتخابات پارلمانی پیشین این کشور تنها ۳۲.۹ درصد آرا را به دست آورد. هر چند آنگلا مرکل برای چهارمین و آخرین بار توانست سکان هدایت کشور را به دست گیرد، اما به هر حال رقم بسیار پایینی برای این دو حزب بود.

دولت مرکل اکنون به دلیل کندی در انجام واکسیناسیون، عدم موفقیت در توزیع واکسن و توزیع تست آزمایش به اندازه کافی برای غربالگری کرونا مورد انتقاد است. از سوی دیگر، اعمال پیاپی محدودیت‌های کرونایی شرایط را برای زندگی مردم سخت کرده است. به همین علت مردم زیاد از عملکرد دولت راضی نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار