حفاری اولین حلقه چاه در طرح توسعه میدان نفتی مارون ۲ و ۵

عملیات حفاری اولین حلقه چاه در اجرای طرح توسعه میدان نفتی مارون ۲ و ۵ در مناطق نفتخیز جنوب آغاز شد.

حسین رحیمی مدیر پروژه طرح توسعه مارون ۲ و ۵ در شرکت توسعه انرژی و نفت نگین آفاق کیش (تنکو) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: عملیات حفاری اولین حلقه چاه در اجرای طرح توسعه میدان نفتی مارون ۲ و ۵ در مناطق نفتخیز جنوب با بکارگیری دستگاه حفاری سنگین ۶۸ فتح ناوگان شرکت ملی حفاری ایران آغاز شد.

او بیان داشت: در اجرای این پروژه که در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام می‌شود در ابتدای کار دستگاه حفاری ۶۸ فتح در منطقه مستقر و از امروز در مدار عملیات قرار گرفت و در این ارتباط مقرر است دو دستگاه حفاری سنگین دیگر نیز در این میدان نفتی استقرار و بخشی از خدمات فنی و تخصصی حفاری از جمله نمودارگیری از سیال و مدیریت پسماند حفاری ارائه شود.

رحیمی افزود: این نخستین همکاری مشترک با شرکت ملی حفاری ایران است که با تعمیر و تکمیل یک حلقه چاه با استفاده از دکل حفاری ۶۸ فتح کلید می‌خورد و بر اساس توافق به عمل آمده ملی حفاری در اجرای این پروژه عملیات حفاری و بخشی از خدمات جنبی را ارائه خواهد داد.

محمد رضا آل محمود رئیس عملیات یک مدیریت عملیات حفاری خشکی - ۲ به توان تخصصی و دانش فنی کارکنان سختکوش شرکت ملی حفاری ایران اشاره کرد و گفت: حفر چاه‌های نفت و گاز، کاری سخت، پیچیده و نیازمند تخصص و تجربه است که متخصصان این شرکت با توجه به حضور در میادین مختلف خشکی و دریایی کشور از این توان و ویژگی برخوردار می‌باشند.

مهرداد کرم پور رئیس دستگاه حفاری ۶۸ فتح نیز بیان داشت: این دستگاه از شمار دستگاه‌های مجهز مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۲ شرکت است که دارای کادری مجرب، با سوابق کاری میانگین ۱۰ تا ۳۰ سال می‌باشد.

او افزود: دستگاه حفاری خشکی ۶۸ فتح با توان ۲ هزار اسب بخار تا به امروز حفاری و تکمیل ۵۴ حلقه چاه به متراژ ۱۸۴ هزار و ۱۵۶ متر را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: حفاری چاه ، نفت و گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار