افتتاح مراکز مثبت زندگی در خراسان جنوبی/ کار مددجویان بهزیستی آسان می‌شود

با افتتاح ۳۷ مرکز مثبت زندگی در خراسان جنوبی، ۲۲ خدمت مورد نیاز مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی بر پایه دولت الکترونیک ارائه می‌شود.

عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: ۱۸ اسفند ماه و همزمان با افتتاح ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در سراسر کشور، ۳۷ مرکز به صورت ویدئو کنفرانس در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

او افزود: مراکز مثبت زندگی برای سهولت دریافت خدمات مددجویان شهری و روستایی ایجاد شده است که این مراکز ۲۲ خدمت مورد نیاز مددجویان را به نزدیکترین محدوده محل زندگی آن‌ها برده و چرخه خدمات رسانی و مددکاری مددجویان را الکترونیکی کرده است.

عرب نژاد در خصوص طریقه تحت پوشش قرار دادن مددجویان در این مراکز عنوان کرد: بر حسب محل سکونت مددجویان در نقشه جغرافیایی، هر ۴۰۰ الی ۵۰۰ خانوار تحت پوشش یک مرکز قرار می‌گیرند و نحوه فعالیت مراکز بر محور مددکاری اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و توجه به ارزش‌ها و فرهنگ‌های مردم در هر منطقه از موارد جلب و جذب آحاد جامعه برای دریافت خدمات از مراکز مثبت زندگی است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به مزایای این مراکز تصریح کرد: افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات تنها به یک مرکز با دسترسی آسان مراجعه خواهند کرد و سهولت در تردد و نزدیکی به محل زندگی مددجو از مزایای این مراکز است.

عرب نژاد اظهار کرد: در حال حاضر ۳۷ مرکز مثبت زندگی با واگذاری ۱۴ هزار و ۷۷۵ پرونده برای ۳۹ هزار و ۷۳۴ نفر از مستمری بگیران بهزیستی برای خدمت رسانی آماده سازی شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: شیوع ویروس کرونا سبب ایجاد شرایط خاصی شد و افزایش، کاهش و یا تغییرات اساسی در برخی فعالیت‌ها را به دنبال داشته است لذا خدمات ارائه شده باید به تبع آن بروز رسانی شود.

او اظهار کرد: شهرستان بیرجند با ۸ مرکز، بیشترین تعداد را در بین شهرستان‌ها دارد و شهرستان قاین ۷ مرکز، شهرستان طبس ۴ مرکز، شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان و سربیشه ۳ مرکز، شهرستان‌های بشرویه، سرایان، فردوس و درمیان ۲ مرکز و شهرستان خوسف یک مرکز دارد.

در حال حاضر ۱۹ درصد خانوار‌های استان به تعداد ۴۲ هزار و ۴۴۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۵۳ خانوار معادل ۴۱ درصد مستمری بگیر بوده و ۵۹ درصد نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.