بسته اخبار حوادث ۱۷ اسفند ماه ۹۹؛

دستگیری عاملان تیراندازی در نیمروز/ پایان کار اشرار مسلح در مهرستان

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۷ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۷ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عاملان تیراندازی در نیمروز

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز از شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی به سوی شهروندی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "علی میر" اظهار داشت: روز گذشته برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ شهرستان مبنی بر وقوع یک مورد تیراندازی در یکی از روستا‌های توابع شهرستان نیمروز و مجروح شدن یکی از شهروندان، موضوع به صورت ویژه تحت پیگرد قضائی و انتظامی ماموران این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: به منظور دستگیری عاملان این اقدام تحقیقات تخصصی پلیس آغاز و با تلاش صورت گرفته هویت متهمان مشخص و هر ۳ نفر از عاملان تیراندازی در کمتر از ۴ ساعت طی عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز با بیان اینکه علت ارتکاب جرم، اختلافات مالی بوده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و تحت رسیدگی می‌باشد.

سرهنگ میر در پایان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با اقتدار تمام با افرادی که قصد ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در شهرستان داشته برخورد قاطع و قانونی می‌کند، گفت: از همه شهروندان انتظار می‌رود جهت حل و فصل دعوی و اختلافات خود به مراجع قضائی و قانونی مراجعه کنند.

دستبند پلیس بر دستان سارقان مسلح تلفن همراه در ایرانشهر

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "ایرانشهر "۳ سارق مسلح تلفن همراه با ۹ فقره سرقت به دام افتادند.

سرهنگ "حسن کیخا " فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه از شهروندان در سطح شهرستان "ایرانشهر" موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "ایرانشهر" با حضور در صحنه‌های سرقت، به جمع آوری سرنخ‌های موجود پرداخته و با تلاش و پیگیری مستمر خود، سارقان را که ۳ جوان ۲۰ تا ۲۵ ساله بودند و به وسیله یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محلات خلوت و حاشیه‌ای شهرستان با تهدید سلاح گرم و سرد اقدام به سرقت مسلحانه تلفن همراه از شهروندان عبوری می‌کردند، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" تصریح کرد: سرانجام با شناسایی مخفیگاه سارقان با هماهنگی قضائی و طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر ۳ سارق دستگیر شدند.

سرهنگ کیخا بیان داشت: در این عملیات ضمن توقیف ۲ خودرو پژو ۴۰۵، در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه مهمات جنگی و چند قبضه سلاح سرد کشف و ضبط گردید.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: متهمان که پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو به رو شدن با ادله و مستندات محکم پلیس، چیزی برای کتمان حقیقت نداشتند، در بازجویی‌های تکمیلی به ۹ فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه در سطح شهرستان "ایرانشهر" اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی، از تردد بی مورد در نقاط خلوت و حاشیه‌ای شهر‌ها به خصوص در ساعات پایانی شب خودداری و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق قطعات خودرو با ۷ فقره سرقت در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای قطعات خودرو با ۷ فقره سرقت دراین شهرستان خبر داد.

"سرهنگ احمد ثمره حسینی  اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهر زابل، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتی سارق را شناسائی و او را به صورت نامحسوس تحت مراقبت قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد:در نهایت مأموران این سارق را که قصد سرقت باطری یک خودرو را داشت دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم ۲۸ ساله در بازجویی‌های پلیس به ۷ فقره سرقت اموال داخل خودرو و قطعات خودرو در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی در خاتمه از شهروندان خواست: خودرو‌های خود را به سیستم ایمنی مجهز کرده و از نگهداری اشیاء و اموال قیمتی، وجه نقد، در خودرو‌ها خودداری کنند و هر گونه تردد مشکوک در اطراف خودرو‌ها را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق منزل با ۷ فقره سرقت در "چابهار

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری یک سارق حرفه‌ای منزل با ۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "علی قریب زاده اظهار داشت: مأموران گشت کلانتری ۱۴ شهرستان چابهار روز گذشته هنگام گشت زنی در محدوده روستای "نوک آباد" شهرستان، به فردی که در حال بالا رفتن از دیوار منزلی بود مشکوک شدند.

او افزود: متهم ۳۴ ساله با مشاهده مأموران، قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۷ فقره سرقت منزل دیگر در سطح شهرستان چابهار اعتراف کرد.

سرهنگ "قریب زاده" در پایان با اشاره به اینکه که متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با شماره ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

توقیف ۲۲ هزار لیتر روغن موتور قاچاق در "نیمروز

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان نیمروز ۲۲ هزار لیتر روغن موتور قاچاق در بازرسی از یک تریلی تانکر دار کشف شد.

سرهنگ " علی میر " فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز  اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، مأموران ایستگاه بازرسی "سفید آبه" هنگام کنترل خوردو‌های عبوری در محور "نهبندان –به زاهدان " به یک دستگاه خودروی کشنده تانکر دار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: مأموران در بازرسی از تانکر خودروی مذکور مقدار ۲۲ هزار لیتر روغن موتور قاچاق و فاقد هرگونه مدارک و مجوز حمل را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز تصریح کرد: ارزش محموله روغن کشف شده برابر نظر کارشناسان اداره تعزیرات ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ میر خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

یک کشته و یک مجروح در واژگونی وانت تویوتا

واژگونی وانت تویوتا در محور "زاهدان - میرجاوه" یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده" رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صبح امروز یک فقره واژگونی خودرو در فرعی "لادیز" محور "زاهدان به میرجاوه " به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، یک دستگاه وانت تویتا با ۲ نفر سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این حادثه متأسفانه سرنشین خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و راننده نیز به شدت مجروح و به مراکز درمانی منتقل شد.

او  خاطر نشان کرد: علت تامه تصادف از سوی کارشناس تصادفات پلیس راه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت نقص فنی و ترکیدن لاستیک خودرو اعلام شده است.

دستگیری سارقان به عنف منزل در"زابل

فرمانده انتظامی زابل از دستگیری ۲ سارق به عنف منزل با ۵ فقره سرقت دراین شهرستان، خبرداد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف منزل در سطح شهرستان موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران دایر تجسس کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود:در تحقیقات ماموران مشخص شد که سارقان، منازل افراد مسن را شناسایی و در ساعات پایانی شب با تهدید سلاح سرد، اقدام به زورگیری و سرقت لوازم و اموال موجود در این منازل می‌کردند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: ماموران کلانتری با کار اطلاعاتی و تخصصی ضمن هماهنگی قضائی سارقین را که ۲ جوان ۲۳ و ۲۶ ساله بودند شناسایی و با کنترل نامحسوس آن‌ها طی عملیاتی غافلگیرانه هر ۲ متهم را قبل از ورود به منزل یک شهروند و سرقت اموال آن دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی به شهروندان در خصوص نصب حفاظ مناسب و دیگر عوامل بازدارنده برای سرقت منزل، هشدار داد و گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا مراتب را با شماره تلقن ۱۱۰ به پلیس اعلام نمایند.

دستگیری سارق سیم‌های برق منازل مسکونی "چابهار" با ۹ فقره سرقت

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارقی خبر داد که به صورت حرفه‌ای اقدام به سرقت سیم‌های برق منازل مسکونی این شهرستان می‌کرد.

سرهنگ "علی قریب زاده اظهار داشت: ماموران گشت کلانتری ۱۱ شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در بلوار قدس شهر چابهار، به یک نفر که در حال قطع کردن سیم‌های برق منزلی بود مشکوک شدند.

او  گفت: متهم ۳۳ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل با یک دستگاه خودروی ۴۰۵ را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهارافزود: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۹ فقره سرقت سیم‌های برق منازل مسکونی در سطح شهر چابهار اعتراف کرد.

سرهنگ "قریب زاده"با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

پایان کار اشرار مسلح در "مهرستان

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از دستگیری ۳ شرور مسلح با چندین فقره شرارت و سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمد سرگزی  اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های متعدد مردمی مبنی بر مزاحمت‌ها و شرارت‌های متعدد افرادی مسلح در سطح شهرستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی متشکل از ماموران پلیس امنیت عمومی و پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: با تکمیل تحقیقات تخصصی پلیس و بررسی جرائم و شرارت‌های این افراد از جمله سرقت مسلحانه و راهبندان، حمل سلاح گرم، ایجاد نزاع و درگیری‌های مسلحانه، زورگیری و قدرت نمایی با سلاح و ایجاد رعب و وحشت عمومی، پرونده‌ای جامع تشکیل و با دستور قضائی عملیات دستگیری این افراد آغاز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان ادامه داد: در فرایند رسیدگی به این پرونده مخفیگاه و پاتوق این افراد در یکی از روستا‌های شهرستان شناسایی شد.

سرهنگ سرگزی تصریح کرد: پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی این افراد شرور دستگیر شدند.

او  با اشاره به کشف یک قبضه سلاح کلت کمری و مقادیری مهمات از مخفیگاه متهمان، خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۶ فقره زورگیری و سرقت مسلحانه در سطح شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان در پایان با تأکید به برخورد قاطع پلیس با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی از شهروندان خواست تا هرگونه قدرت نمایی و آزار و اذیت اراذل و اوباش در سطح جامعه را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مجرمان و هنجار شکنان برخود قانونی صورت پذیرد.

یک کشته و یک مجروح در واژگونی پژو ۴۰۵

واژگونی پژو ۴۰۵ در محور "سنگان -خاش " یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده" رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: روز گذشته یک فقره واژگونی خودرو در کیلومتر ۲۰ محور "سنگان - خاش" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با ۲ نفر سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این حادثه متأسفانه سرنشین خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و راننده نیز به شدت مجروح و به مراکز درمانی منتقل شد.

او  خاطر نشان کرد: علت تامه تصادف از سوی کارشناس تصادفات پلیس راه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است.

کشف ۲۷ تن کاشی و سرامیک قاچاق در " دشتیاری

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۲۷ تن کاشی و سرامیک قاچاق خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا صیاد اربابی اظهار داشت داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با قاچاق کالا، مأموران ایستگاه بازرسی شهید "یدالهی" شهرستان دشتیاری حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "چابهار- دشتیاری " به یک دستگاه تریلی مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون ۲۷ تن کاشی و سرامیک خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ صیاد اربابی با اشاره به دستگیری یک فرد متخلف در این رابطه، از شهروندان خواست: تا در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

رهایی جوان سیب و سورانی از چنگال آدم ربایان

با اقدام به موقع و تلاش مأموران انتظامی شهرستان "سیب و سوران" جوان ربوده شده در کمتر از ۱۲ ساعت از چنگال آدم ربایان آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

سرهنگ "مرتضی جوکار" جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تاریخ دوازدهم اسفند ماه سال جاری در پی ربایش جوانی ۲۸ ساله در یکی از محلات شهرستان "سیب و سوران" بلافاصله تیمی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی آن شهرستان وارد عمل شدند.

او  افزود: در تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، مشخص شد، ۴ فرد مسلح، با تهدید سلاح گرم، فرد مذکور را با خودروی شخصی اش ربوده و به سرعت از محل متواری شده اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، به منظور حفظ جان این جوان، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان تلاش گسترده‌ای را برای رهایی او آغاز و در نتیجه تحقیقات تخصصی خود هویت آدم ربایان را شناسایی و مشخص شد، متهمان به دلیل اختلافات مالی این جوان را ربوده اند.

سرهنگ جوکار بیان داشت: سرانجام با تلاش پلیس، آدم ربایان عرصه را برخود تنگ دیده و پس از گذشت ۱۲ ساعت از آدم ربایی مجبور به آزادی این جوان در حوالی یکی از روستا‌های "سیب وسوران" شدند.

او  خاطر نشان کرد: با آزادی این جوان تلاش برای دستگیری عاملان آدم ربایی ادامه داشت تا اینکه در نهایت با تلاش صورت گرفته مخفیگاه یکی از متهمان اصلی پرونده در یکی از محلات شهرستان شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سارق مسافر نما به دام افتاد

با سرعت عمل کارآگاهان پلیس آگاهی استان، سارق به عنفی که در پوشش مسافر و با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت خودروی یک شهروند زاهدانی کرده بود در کمتر ۶ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی استان اظهار داشت: در پی تماس ۱۱۰ راننده یک خودروی مسافربرشخصی در شهر زاهدان و اعلام شکایت وی از فردی ناشناس که با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت خودروی سواری پراید او کرده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او  افزود: در بررسی اولیه مأموران مشخص شد سارق، تحت عنوان مسافر خودروی این فرد را به مقصد یکی از محلات حاشیه‌ای زاهدان دربست کرده و پس از خروج از محدوده شهزی در یک محل خلوت با تهدید قداره اقدام به سرقت خودروی او کرده و متواری شده بود.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: بلافاصله با دریافت اظهارات شاکی و اخذ مشخصات سارق، تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری او آغاز و با اقدامات تخصصی صورت گرفته، متهم در کمتر ۶ ساعت از وقوع سرقت شناسایی و طی یک عملیات ضربتی داخل مخفیگاهش دستگیر شد.

او  با اشاره به کشف خودروی مسروقه خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به بزه ارتکابی خود اعتراف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ ملاشاهی در پایان از مسافربران خودرو‌های شخصی و رانندگان تاکسی‌های گردشی خواست از سوار کردن افراد به مقصد حاشیه شهر‌ها و نقاط پرت و خلوت خودداری و در صورت برخورد با موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار