استعفای نماینده پارلمان آلمان به دلیل سوء استفاده از قدرت

نماینده پارلمان آلمان به دلیل سوء استفاده از همه گیری کرونا و کسب منفعت شخصی مجبور به کناره گیری از سمت خود شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیکلاس لوبل، نماینده پارلمان آلمان از حزب آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور روز یکشنبه اعلام کرد کرسی خود را ترک خواهد کرد و از عرصه سیاسی خارج خواهد شد.

این مطلب پس از آن اعلام شد که مشخص شد شرکت این قانونگذار آلمانی از قرارداد‌های تهیه ماسک در اوایل شیوع ویروس کرونا سود برده است، که این مسئله باعث انتقاد‌های شدیدی شد.

نیکلاس لوبل، نماینده حزب راست میانه مرکل موسوم به اتحادیه دموکرات مسیحی، پس از آن با انتقاد اعضای حزب خود و مخالفان مواجه شد که روز جمعه فاش شد شرکتی که وی مدیریت می‌کند از قرارداد‌های خرید ماسک ۲۵۰ هزار یورو (حدود ۳۰۰ هزار دلار) حق دلالی گرفته است.

لوبل با اعلام این که باید "حساس تر" می‌بود، اذعان کرد مرتکب اشتباه شده است و کرسی خود را در کمیته امور خارجه پارلمان ترک کرد. این مسئله برای منتقدان کافی نبود و روز یکشنبه لوبل اعلام کرد فورا از فراکسیون حزب خود در پارلمان خارج خواهد شد و پایان ماه اوت از نمایندگی پارلمان استعفا می‌کند.

این نماینده عذرخواهی و اعلام کرد در انتخابات ماه سپتامبر نامزد نخواهد شد. وی گفت: "من مسئولیت اقدامات خود را برعهده می‌گیرم". آرمین لاشت، رهبر جدید اتحادیه دموکرات مسیحی نیز در این باره گفت: "نمایندگان مردم نباید در جریان بحران منفعت طلبی کنند".

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار