دستمزد منطقه‌ای ظلم به جامعه کارگری است

دبیر مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان گفت: دستمزد منطقه‌ای در حق جامعه کارگری ظلم و نشان‌دهنده وجود نقاط ضعف در وزارت‌ کار است.

مجتبی مولیانی دبیر مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: از سال‌های گذشته راجع به "مزد منطقه‌ای" کارگران در تشکل‌های مختلف صحبت کرده بودیم، اما تشکل استانی ما به شدت مخالف بود، به‌علت اینکه این دستمزد در حق جامعه‌کارگری ظلم است.

او افزود: باید دستمزد واحد کارگری در سراسر کشور وجود داشته باشد که به‌صورت واقعی حق این جامعه رعایت شود.

دبیر مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان بیان کرد: ازنظر من هیچ اثری مثبتی در این کار نیست، ولی متاسفانه آثر منفی آن تبعیض‌هایی است که در جامعه کارگری ایجاد می‌شود.

مولیانی با اشاره به تورم در قیمت‌ها، گفت: مهم‌ترین نکته مدنظر در موضوع "مزد منطقه‌ای" هزینه‌های متفاوت در استان‌ها است. اما باید توجه کرد تورم در سراسر کشور است و چندان تفاوتی بین نقاط محروم و کلانشهر‌ها وجود ندارند.

او تصریح کرد: ما چند سالی است در شرایط رکود به‌سر می‌بریم و متاسفانه این بهانه‌ای شده برای بزرگترین کارفرما‌های کشور یعنی دولت و وزارتخانه و... که هیچ اقدام اساسی و مفیدی برای عدالت مزدی میلیون‌ها کارگر انجام نمی‌دهند.

دبیر مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان گفت: اصلاح طرح "مزد منطقه‌ای" در صحن مجلس‌شورای‌اسلامی فقط با بحث سه جانبه‌گرایی امکان‌پذیر است، یعنی با حضور نمایندگان واقعی کارگران و کارفرمایان و صحن مجلس به‌عنوان قانون‌گذار که ناظر این کار باشد، اما به شرطی که حقوق کارگری تضعیف نشود.

مولیانی ادامه داد: اکنون بحث افزایش دستمزد‌ها مطرح و سبد معیشتی برای کارگران تعریف شده است. اگر دولت کار شکنی نکند و اجازه ندهد با دستمزد منطقه‌ای کارگر‌ها دچار ظلم و فقر شوند به نتایج خوبی خواهیم رسید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار