مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ؛

افزون‌بر ۲ هزار داوطلب هلال احمر سیستان و بلوچستان خون اهدا کردند

میربهاءالدین گفت: ۲ هزار و ۳۰۹ نفر از کارکنان و اعضای داوطلب این جمعیت امسال درقالب طرح «ماندگار» اقدام به اهدای خون خود به نیازمندان کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا میربهاءالدین  مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۳۰۹ نفر از کارکنان و اعضای داوطلب این جمعیت امسال در قالب طرح «ماندگار» اقدام به اهدای خون خود به نیازمندان کردند.

او گفت: دواطلبان هلال احمر در راستای ارائه خدمات بشر دوستانه و نیز حفظ سلامت انسان‌های بیمار و نیازمند، خون خود را به نیازمندان اهدا کردند تا با فرهنگ‌سازی مناسب، سایر اقشار جامعه را نیز به این امر خداپسندانه ترغیب کنند.

او ادامه داد: یکی از اصول جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری است که می‌توان گفت اقدامات سازمان انتقال خون در جهت تامین نیاز خونی بیماران در راستا و همسو با این وظیفه انسانی جمعیت هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: اهدای خون از جمله اقدامات خداپسندانه بوده که همواره مورد توجه این جمعیت است و با اجرای طرح حمایت ماندگار با توجه به نیاز مبرم به واحد‌های خونی اعلام شده از سوی سازمان انتقال خون در سطح استان اعضای داوطلب این جمعیت با اهدای خون در این امر خداپسندانه مشارکت داشتهاند.

او افزود: اهداکنندگان خون سرمایه‌های گرانقدری هستند که بدون هیچ چشم داشتی خون خود را به بیماران نیازمند اهدا می‌کنند.

به گفته مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان؛ اهدای خون با توجه به شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافته و وضعیت ذخیره خونی در این استان با مشکل جدی روبرو شده است.

دکتر سهیلا خسروی اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون ۷۰ هزار و ۲۶۴ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون در سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد ۵۵ هزار و ۲۶۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او با بیان اینکه از مجموع اهدا کنندگان خون چهار هزار و ۲۴۶ نفر زن و ۵۱ هزارو ۱۷۸ نفر مرد بودند افزود: خون اهدایی این عزیزان حدود ۶۰ درصد نیاز سیستان و بلوچستان را تامین کرده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: متوسط مصرف ماهانه این استان ۱۱ هزارو ۵۹۳ واحد خون و فرآورده خونی است.

او ادامه داد: میزان مصرف خون و فرآورده‌های خونی از ابتدای سال تاکنون ۱۳۴ هزار و ۹۴ واحد خون و فرآورده ها، ۱۰۱ هزارو ۲۵۰ گلبول قرمز، ۱۳ هزارو ۳۴۲ پلاکت و ۱۹ هزارو ۵۰۲ فرآورده پلاسمایی بوده است.

خسروی اظهارداشت: ۶۸ درصد از خون‌های اهدایی برای سه هزارو ۲۰۰ نفر بیمار تالاسمی موجود در سیستان و بلوچستان مصرف می‌شود.

او با اشاره به اینکه کمبود‌ها از پایگاه‌های معین در سطح کشور دریافت می‌شود، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۳ هزارو ۵۸۷ واحد خون از سایر استان‌ها بویژه تهران، بیرجند و سمنان دریافت شده است.

او اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا اهدای خون از سوی شهروندان بطور قابل توجهی در سیستان و بلوچستان کاهش داشته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار