اجرای پایلوت سامانه جامع مدیریت زمین در استان قزوین

استاندار قزوین از اجرای پایلوت سامانه جامع مدیریت زمین در استان به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، جمالی پور استاندار در نشست بهره برداری از سامانه جامع مدیریت زمین که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سازمان جنگل‌ها، آبخیزداری و منابع طبیعی کشور برگزار شد، گفت: به عنوان اولین استان در کشور تلاش می‌شود تا سامانه جامع مدیریت زمین به خوبی اجرا شود.

وی افزود: تاکنون ۹۰ درصد اراضی طبیعی استان در طرح کاداستر ثبت و ۱۰۰ هزار طرح آبخیزداری نیز در استان اجرا شده است.

استاندار قزوین با بیان اینکه ۴۰۰ هزار اصله نهال برای تأمین چوب مورد نیاز استان کاشته شده است، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از قاچاق چوب دو میلیون اصله نهال در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی افزود: از سال ٩٢ سه هزار هکتار جنگل کاری در استان قزوین انجام شده است.

استاندار گفت: سند آمایش حفاظت از اراضی درجه یک کشاورزی در استان اجرایی شده است تا با اجرای این سامانه بتوانیم از اراضی حفاظت کنیم.

جلوگیری از زمین خواری با اجرای سامانه جامع مدیریت زمین

پالیزدار، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور هم در این نشست گفت: عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها موجب زمین خواری در سرار کشور شده است که سامانه جامع مدیریت زمین، یکی از طرح‌های اولویت دار دولت است و با اجرای آن جلوی پدیده زمین خواری گرفته خواهد شد.

وی افزود: سامانه جامع مدیریت زمین به صورت پایلوت در استان قزوین اجرا می‌شود.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه از طریق سامانه جامع مدیریت زمین، فرایند صدور مجوز تغییر کاربری زمین‌ها بین دستگاه‌ها تسهیل می‌شود، خاطرنشان کرد: از طریق این سامانه و با استفاده از ماهواره ها، تغییر کابری زمین‌های کشاورزی قابل شناسایی است.

وی افزود: تا دو ماه آینده سامانه جامع مدیریت زمین در سراسر استان‌ها اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.