با هدف صادرات به دیگر کشورها:

دومین واحد صنعتی همدان نشان حلال کسب کرد

مدیرکل استاندارد استان همدان از صدور پروانه نشان حلال برای یک واحد کشتارگاه طیور در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد مددی,مدیرکل استاندارد استان همدان گفت:گوشت مرغ منجمد و گوشت تازه طیور ۲ محصول کشتارگاه تعاونی سبز ایرانیان است که از این پس با نشان حلال توزیع می‌شود.

او با اشاره به فرآیند دقیق و کارشناسی برای صدور این نشان ارزشمند افزود: در این کشتارگاه محیط کشتار، ذبح شرعی، ارزیابی بهداشتی کارکنان موشکافانه بررسی می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان تأکید کرد: پیش از این هم سه محصول کارخانه «شیر پگاه» صاحب این نشان شدند.

مددی افزود: واحد‌هایی که موفق به دریافت این نشان می‌شوند، می‌توانند در زمینه صادرات غذای حلال به کشور‌های مسلمان و کشور‌های غیر مسلمان فعالیت خود را توسعه دهند.

او تصریح کرد: بر اساس قانون، سازمان ملی استاندارد ایران به‌عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال است و این پروانه را برای برخی از واحد‌های تولید کننده متقاضی که شرایط لازم را داشته باشند، صادر می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت:استان همدان دارای بیشترین محصولات حلال در کشور است و اطلاع رسانی مستمر به واحد‌های تولیدی و صنعتی برای بهره مندی از پروانه نشان حلال انجام می‌شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۵۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
یکی از مواردی که برای مشتریان مسلمان در دیگر کشورها به ویژه کشورهای غیرمسلمان برای خریدمواد غذایی اهمیت داره داشتن نشان حلال هست هر واحدی که به بازارهای جهانی چشم دارد باید این نشان را دریافت کنه
آخرین اخبار