افتتاح ۱۷۹ مرکز مثبت زندگی در خوزستان

همزمان با سراسر کشور و از طریق ویدئو کنفرانس ۱۷۹ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی با حضور  رئیس جمهور در خوزستان افتتاح شد.

غلامرضا صدیق راد مدیرکل بهزیستی خوزستاندر گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با اشاره به افتتاح ۱۷۹ مرکز مثبت زندگی در استان گفت: ارتقای کیفی و کمی خدمات سازمان، افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‏‌ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه ‏های هدف به خدمات سازمان، کاهش تردد‌های غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی و بهبود، اصلاح و حذف فرآیند‌های موازی از مهم‌ترین اهداف راه اندازی مراکز مثبت زندگی است.

او  ارائه مجموعه‌ای از خدمات سازمان دریک مرکز را از مزایای مراکز مثبت زندگی برشمرد و افزود: فراهم شدن امکان ارائه خدمات سطح یک سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی و در بستر فناوری اطلاعات نقشی اساسی در بهتر زیستن آحاد جامعه ایفا می‌کند.

صدیق راد با تاکید بر تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در مراکز مثبت زندگی اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از جامعه هدف بهزیستی را افراد دارای معلولیت و یا اقشاری که در مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهر‌ها زندگی می‌کنند تشکیل می‌دهند که دسترسی سریع و آسان به ادارات و مراکز بهزیستی ندارند و در تردد با مشکلات بسیاری مواجهند، انسجام پرونده‌ها در مراکز مثبت زندگی و مراجعه معکوس و حضور مددکار در منزل مددجو با توجه به اشراف کامل به اهداف سازمان و فرآیند‌های ارائه خدمت به این عزیزان، سبب صرفه جویی در وقت، تسریع خدمات رسانی، کاهش بهای تمام شده و در نهایت به سود جامعه هدف است.

مدیر کل بهزیستی خوزستان با اشاره به اینکه با راه اندازی این مراکز ۵۳۷ شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌شود، تصریح کرد: بر اساس توزیع جغرافیای جمعیتی مددجویان مستمری بگیر و برحسب محل سکونت ایشان، به ازای حداکثرهر ۴۵۰ خانواده و حداقل هر ۱۵۰ خانوار تحت پوشش، یک مرکز آماده سازی و کلیه پرونده‌های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت الکترونیکی برای تمام مددجویان بهزیستی تشکیل شده است.

این مقام مسئول در خصوص  خدمات ۲۲ گانه‌ای که بوسیله  مراکز مثبت زندگی ارئه می‌شود، گفت: شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی، تسهیل گری و انجام اقدامات اجتماع محور، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، انجام استعلام‌ها و پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بند‌های سیزده گانه ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان، همکاری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید سازمان و جلب مشارکت‌های مردمی نقدی و غیر نقدی، ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و... از جمله برخی از این خدمات است.

او در پایان با تاکید برنوپا بودن این مراکز افزود: امیدواریم با رفع نواقص اولیه در بدو فعالیت مراکز مثبت زندگی و تغییر رویکرد مبتنی بر فناوری اطلاعات، گامی مثبت در راه بهبود کیفیت خدمات رسانی به آحاد جامعه برداریم.

صبح امروز همزمان با سراسر کشور و از طریق ویدئو کنفرانس ۱۷۹ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی با حضور  رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیران کل بهزیستی استان‌ها در خوزستان و ۲هزار و ۴۰۰ مرکز در سراسر کشور افتتاح شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.