ابتلای ۲۸ راننده تاکسی و اتوبوس به کرونا

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه گفت : از ابتدای شیوع کرونا ۷ راننده اتوبوس و ۲۱ راننده تاکسی به این ویروس مبتلا شدند، ولی خوشبختانه فوتی نداشتیم .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، غلامرضا شهبازی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه گفت : امسال به ۸ هزار و ۴۵ نفر از رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی که در معرض خطر قرار داشتند در مجموع مبلغ ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.

او گفت : روزانه حدود یک میلیون نفر سفر در شهر کرمانشاه از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری انجام می‌شود.

شهبازی افزود: این تعداد سفر توسط ۶ هزار ۸۹۰ دستگاه تاکسی، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲ هزار خودروی فعال در آژانس‌های مسافربری انجام می‌شود.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه با شیوع کرونا یکسری محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف این سازمان اعمال شد، افزود: اکثر موارد نقض دستورالعمل‌ها که توسط بازرسین این سازمان به اطلاع ما می‌رسد از طرف شهروندان انجام می‌گیرد.

او با اشاره به کاهش درآمد فعالین حوزه حمل و نقل عمومی به خاطر شیوع کرونا، ادامه داد: در ۷ مرحله ۱۰۰ هزار ماسک قابل شستشو و چند لایه در بین رانندگان تقسیم شد و نیز ۱۲۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی تهیه و در بین رانندگان توزیع کردیم.

راه‌اندازی اکیپ ضدعفونی ثابت و سیار خودرو‌های حمل و نقل عمومی با استفاده از ۱۴۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی، ایجاد تونل‌های ضدعفونی خودرو‌های عمومی با ۴۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی، نصب بنر‌های اطلاع‌رسانی در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح شهر نصب بنر رعایت نکات بهداشتی در ایستگاه‌های اتوبوس، طراحی و نصب ۱۱ هزار و ۵۰۰ برچسب در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و نصب کاور جدا کننده قسمت راننده از مسافرین، از دیگر اقداماتی بود که رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه به آن‌ها اشاره کرد.

شهبازی با بیان اینکه با همکاری بهداشت شهرداری و مراکز بهداشت از رانندگان حمل و نقل عمومی تست غربالگری به عمل آمد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۷ راننده اتوبوس و ۲۱ راننده تاکسی به این ویروس مبتلا شدند، ولی خوشبختانه فوتی نداشتیم.

او از اقدامات فرهنگی این سازمان و توزیع تراکت‌های آموزشی سخن گفت و افزود: در بین رانندگان اتوبوس ۲۵۰ مورد بسته حمایتی و معیشتی توزیع کرده‌ایم.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه ادامه داد: امسال ۳۱۵ دستگاه از خودرو‌های عمومی که قوانین را رعایت نکردند توقیف شده‌اند.

شهبازی گفت: امسال به ۸ هزار و ۴۵ نفر از رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی که در معرض خطر قرار داشتند در مجموع مبلغ ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.

او سن فرسودگی خودرو‌های بخش عمومی را ۱۰ سال عنوان کرد و گفت: میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه که به طور کامل برون‌سپاری شده است، ۱۲ سال و میانگین سن ناوگان تاکسیرانی آن ۹.۵ سال است که نشان می‌دهد اکثر اتوبوس‌های ما فرسوده هستند، ولی تاکسی‌های ما وضعیت بهتری دارند.

شهبازی ادامه داد: با اهتمام شهردار کرمانشاه و پیگیری‌های وی امیدواریم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم دست به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی بزنیم.

او افزود: در حوزه ناوگان تاکسیرانی تاکنون ۱۱۵ دستگاه تاکسی نوسازی شده‌اند.

رئیس سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری کرمانشاه، حوزه بازرسی این سازمان را پیشانی آن معرفی کرد و افزود: در گذشته کار بازرسی فقط با چهار خودرو انجام می‌شد و ما توانستیم سه دستگاه تاکسی به این بخش اضافه کنیم و در آینده نزدیک سه دستگاه تاکسی دیگر نیز برای این بخش خریداری خواهیم کرد.

شهبازی گفت: نرخ جدید کرایه‌های درون شهری را به شهردار پیشنهاد می‌دهیم و پس از جلسه وی با مسئولین ذی‌ربط و کارشناسی قیمت‌ها، قیمت‌های جدید برای سال ۱۴۰۰ اعلام می‌شود.

او در خصوص پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها، گفت: در این رابطه از قبل کار‌هایی انجام شده و چند سرمایه‌گذار در این بخش پیدا کرده‌ایم که ان‌شاءالله در سال جدید این کار در تاکسی‌ها انجام خواهد شد.

بیمه رانندگان تاکسی و رایزنی‌های انجام شده در این خانه خصوص با نمایندگان مجلس، عقد قرارداد با مراکز تعمیرگاهی، آموزشی، رفاهی و درمانی جهت استفاده رانندگان، برخورد با مسافربر‌های شخصی و توقیف روزانه ۱۰ تا ۱۲ خودرو، در نظر گرفتن تاکسی‌های گردشگری رایگان و نیز چهار دستگاه تاکسی در میادین خروجی و ورودی شهر کرمانشاه در ایام نوروز برای سرویس‌دهی به مسافران نوروزی، از دیگر موضوعاتی بود که شهبازی به آن‌ها پرداخت.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار