دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه:

به دور از جنجال ‌آفرینی قانون شکنان پای کار ایستاده‌ایم

خانلری گفت: در حفظ و احیای حقوق عامه، قاطعانه و به دور از جنجال آفرینی قانون شکنان، پای کار ایستاده ایم.

مبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حمد خانلری المشیری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه با بیان اینکه  در مواردی که حقوق عامه نقض شده و یا اجرا نشده و یا این که حقوق عامه، نقض نشده، ولی قراینی وجود دارد که نقض آن قریب الوقوع است دادستان می‌تواند وفق دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه به قضیه ورود کند،گفت: در حفظ و احیای حقوق عامه، قاطعانه وبه دور از جنجال آفرینی قانون شکنان پای کارایستاده ایم.

او صیانت از حقوق عامه را به عنوان یکی از وظایف قانونی دستگاه قضایی ذکر کرد و افزود: از ابتدای خدمت در دادستانی سوادکوه، حفظ و حمایت از حقوق عامه و مبارزه همه جانبه با فساد را در اولویت‌های کاری خود قرارداده ایم ودر این مسیر با مقاومت، جنجال آفرینی، وحاشیه سازی نیز روبه رو شدیم، اما با توجه به تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری، رئیس معزز قوه قضاییه و رئیس کل محترم دادگستری استان مبنی برمبارزه با انواع فساد و حفظ حقوق عامه، قاطعانه پای کار ایستاده ایم و از سرزنش ملامت گران هراسی نداریم.

خانلری به برخی از اقدامات دادستانی سوادکوه اشاره کرد و گفت: با تلاش دستگاه قضایی و ضابطین در چهار ماه گذشته ، یکی از مدیران شهرستان به اتهام ارتشاء دستگیر و بازداشت شد و در حوزه دهیاری و شورای روستا نیز عده‌ای به اتهام تخلفات مالی دستگیر شدند.

او افزود: با بازدید میدانی از تصفیه خانه آب شاهد بعضی از بی توجهی‌ها در این امر بودیم که با ورود به این موضوع به عنوان مدعی العموم نسبت به ساماندهی و رعایت موارد بهداشتی اقدامات موثری در این زمینه صورت پذیرفت.

خانلری گفت: اقدامات خوبی در خصوص حفظ منابع طبیعی و اراضی کشاورزی در این حوزه قضایی صورت گرفت به عنوان نمونه، با توجه به تفکیک غیر مجاز اراضی در منطقه انارم شهرستان سوادکوه با دستور قضایی به امور اراضی جهاد کشاورزی بیش از ۶۰ هزار متر مربع آزاد سازی شد.

او افزود: درمنطقه دراسله در ۱۰ سال گذشته کوه خواری و زمین خواری وسیعی صورت گرفته بود و علی رغم فشار‌ها و جوسازی‌ها به این موضوع ورود و مبارزه با کوه خواری را قاطعانه پیگیر شدیم همچنین در منطقه خطیرکوه برداشت غیرقانونی وغیرمجاز معادن صورت می‌گرفت که با بررسی وضعیت معادن این منطقه، برداشت غیرمجاز از معادن متوقف شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه حفظ امنیت و آرامش شهروندان را مورد تاکید قرارداد و گفت: با هر گونه اخلال در نظم و امنیت و آسایش عمومی و نیز متعرضان به جان و مال و نوامیس مردم و هنجارشکنان وفق قانون برخورد می‌کنیم و در این راستا با دستور دادستانی تعداد ۳۰ قبضه سلاح شکاری قاچاق کشف شده و متهمین با تفهیم اتهام بازداشت شدند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار