اجرای بیش از ۸  هزار متر لوله‌گذاری انتقال آب در اراضی کشاورزی قزوین 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۸ هزار و ۳۰۰ متر لوله‌گذاری انتقال آب کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون در اراضی کشاورزی استان اجرایی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۸ هزار و ۳۰۰ متر لوله‌گذاری انتقال آب کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون در اراضی کشاورزی استان اجرایی شده است که این روند همچنان تا پایان سال ادامه دارد.

 خمسه افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

او اضافه کرد: این میزان لوله‌گذاری به ترتیب در شهرستان‌های بویین زهرا ۲ هزار و ۴۹۰ متر، در قزوین و تاکستان هر کدام به صورت مجزا  هزار و ۶۶۰ متر، در آبیک  هزار و ۲۴۵ متر، در البرز ۸۳۰ متر و در آوج ۴۱۵ متر اجرایی شده است.

 خمسه با بیان اینکه انجام طرح لوله‌گذاری در مسیر انتقال آب چاه‌های کشاورزی به عنوان جایگزین نهر‌های سنتی به شمار می‌رود، اظهار داشت: با اجرای چنین طرح‌هایی علاوه بر اینکه تلفات آب در مسیر انتقال به حداقل می‌رسد، از تبخیر آب نیز جلوگیری کرده و سرعت انتقال را افزایش می‌دهد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: برای تحقق این مهم در طرح لوله‌گذاری اراضی کشاورزی، دو منبع اعتباری شامل طرح توسعه پایدار آب و خاک دشت قزوین در لوله‌گذاری خط انتقال مورد توجه قرار می‌گیرد.

خمسه خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های مهم طرح توسعه پایدار آب و خاک کشاورزی دشت قزوین، اجرای شبکه لوله‌گذاری به منظور انتقال آب در اراضی پایاب چاه‌های آب کشاورزی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار