افتتاح مرکز خدمات بهزیستی "مثبت زندگی" در بهاباد

فرماندار بهاباد گفت: مرکز خدمات بهزیستی "مثبت زندگی" همزمان با سراسر کشور در بهاباد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدمهدی خانی زاده، فرماندار بهاباد در حاشیه این مراسم با بیان اینکه هیچ خدمتی با ارزش‌تر از خدمت به مردم به ویژه معلولان نیست، ضمن حمایت همه جانبه از فعالیت‌های بهزیستی بر سوق دادن خیرین و جذب مشارکت‌های مردمی برای کمک به نیازمندان تأکیدکرد.

او با بیان اینکه با راه اندازی این مراکز برای شش نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است، تصریح کرد: مراکز خدمات بهزیستی «مثبت زندگی» مراکزی غیر دولتی هستند که بر اساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، به منظور بهتر زیستن آحاد جامعه تاسیس و داوطلبان با سرمایه گذاری خود این مراکز را ایجاد کرده اند.

او ادامه داد: دسترسی آسان‌تر مددجویان به خدمات بهزیستی و الکترونیکی شدن فعالیت‌ها از مهمترین مزیت‌های این مراکز است و باعث خواهد شد مددجویان به ویژه معلولان بدون دغدغه و با آرامش به زندگی و فعالیت‌های اجتماعی خود ادامه دهند.

حسن عبداله ئیان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهاباد با بیان اینکه مرکز مثبت زندگی بهاباد با کد ۱۸۵۲ مجوز حداقل ۱۵۰ پرونده را دارد گفت: بیش از ۲۲ خدمت بهزیستی از جمله تشکیل پرونده، ارتباط دو سویه بین مددجو و مددکار، آگاه سازی معلولان، بینایی سنجی کودکان و آموزش‌های مهارت زندگی در این مراکز ارائه می‌شود.

او با اظهار اینکه کلیه خدمات در این مراکز به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: با راه اندازی این مراکز، حضور مددجویان و توانخواهان جهت پیگیری امور به ادارات بهزیستی حذف و مراجعه به بهزیستی کاهش خواهد یافت.

در شهرستان بهاباد دو مرکز خدمات بهزیستی ثبت شده است و متناسب با پراکندگی جغرافیایی و سکونت گاه‌های گروه‌های هدف تحت پوشش فعالیت می‌نمایند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار