کاهش حوادث منجر به فوت در خوزستان طلوع روز‌های شیرین را نوید می‌دهد

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون شاهد کاهش چشمگیر حوادث رانندگی منجر به فوت هستیم.

محمد حری مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان درخصوص وقوع سوانح رانندگی منجر به فوت در استان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: برخلاف پارسال که شاهد افزایش چشمگیر حوادث درون و برون شهری منجر به فوت بودیم، بررسی‌های انجام شده از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، کاهش تلفات و مرگ و میر شهروندان در حوادث رانندگی را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه در مدت مذکور تعداد حوادث درون شهری منجر به فوت در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۱۱ درصدی داشته است و تعداد متوفیان نیز ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد، افزود: همچنین در حوزه حوادث برون شهری علیرغم افزایش فوتی‌ها در دی ماه، اما شاهد کاهش ۲۳ درصد در حوادث و کاهش ۲۰ درصدی فوتی‌ها هستیم.

حری بیان کرد: در مجموع می‌توان گفت از ابتدای امسال تاکنون در تعداد تصادفات منجر به فوت ۱۹ درصد و تعداد متوفیان باخته در سوانح رانندگی ۱۸ درصد کاهش داشته ایم، ضمن اینکه در تعداد جرحی ها، خسارت‌ها و تعداد مصدومان نیز شاهد کاهش مطلوبی هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه فوت حتی یک شهروند در سوانح رانندگی تلخ است، اظهار داشت:، اما باتوجه به اینکه پارسال افزایش تصادفات را در مقایسه با سال‌های قبل از آن شاهد بودیم، کاهش مجموع ۳۷ درصدی حوادث منجر به فوت و فوت شهروندان نیز خبری خوشحال کننده است، البته امیدواریم با تدوین برنامه ریزی‌های دقیق از جمله استانداردسازی جاده‌ها و توجه رانندگان به علائم راهنمایی و رانندگی و حرکت با سرعت مطمئنه روند نزولی سوانح رانندگی تداوم داشته باشد.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان با بیان اینکه در ۱۰ ماه امسال راه اندازی ۳۴ دستگاه دوربین کنترل سرعت در اهواز، سبب کاهش ۶ درصدی حوادث رانندگی منجر به جرح و فوت شده است، تصریح کرد: براساس تعهد شهرداری این کلانشهر، تعداد دوربین‌ها تا پایان امسال به ۴۹ دستگاه باید افزایش یابد، چون افزایش تعداد آن‌ها بدون شک کاهش حوادث را به دنبال خواهد داشت.

حری با اشاره به اینکه از ابتدای بهمن ماه ۲ دستگاه LEZ که وضعیت معاینه فنی خودرو‌ها را ثبت می‌کنند، در مرکز شهر اهواز نصب و فعال شده اند و خودرو‌های فاقد معاینه فنی نیز جریمه می‌شوند، ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز همه دوربین‌ها در این حوزه فعال می‌شوند، به همین دلیل از مالکان وسایل نقلیه خواهمشندیم نسبت به معاینه فنی خودرو اقدام کنند.

براساس این گزارش؛ هم اکنون ۲۳ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک در استان خوزستان فعال هستند و ۵ مرکز دیگر به زودی راه اندازی و فعال خواهند شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
وقتی که مرکز معاینه فنی برچسب نصب روی شیشه نمی دهد چگونه دوربین می خواهد تشخیص دهد ؟