مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

هیچ مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی شب عید وجود ندارد

امین زاده گفت:هیچ مشکلی در زمینه تامین کالا‌های اساسی و مایحتاج ضروری مردم در شب عید وجود ندارد و شهروندان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حبیب امین زاده مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی  با بیان اینکه تمامی اقلام معیشتی جامعه پیش بینی و تامین شده و در مرحله اقدام است گفت:به لحاظ پشتوانه کالا هیچ مشکلی نداریم و در مجموع، شب عید خوبی را برای مردم استان خواهیم داشت.

او همچنین با بیان اینکه در اوایل مقطع کرونایی با کمبود ماسک و الکل روبرو بودیم افزود: تولیدی‌های استان توانستند نیاز‌های استان و کشور را طی ۴۵ روز پاسخگو باشند می‌توان گفت، واقعا ایران، مدیون صنعت آذربایجان شد.


اوگفت:در مورد تامین و تولید مواد ضدعفونی‌کننده رتبه دوم کشور را دارا هستیم و در مقطع کرونایی با تأمین مواد اولیه توانستیم در تولید آن موفق باشیم و در حال حاضر آرامش خاصی در این زمینه در جامعه ما حاکم است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی  خاطر نشان کرد:توسعه و تعمیق ساخت داخل یکی از بحث‌های اصلی ما بود، در داخلی سازی و جلوگیری از واردات کالا‌های مشابه داخلی در ۱۱ ماه گذشته فراتر از برنامه کشوری عمل کردیم و در سه ماهه اول رتبه اول و در ۹ ماهه گذشته رتبه سوم کشوری را به دست آوردیم، حتی در جشنواره شهید رجایی به عنوان اولین واحد دولتی که پیشرفت قابل چشمگیری داشت رتبه اول را به خود اختصاص دادیم.

امین زاده  ادامه داد:در بحث صادرات نیز صادر کنندگان واحد‌های استانی با کیفیت عالی در صادرات فولاد ۱۰ درصد رشد داشتیم و در صنعت شیشه که از ارکان اصلی بود شاهد رشد ۱۴ درصدی بودیم، یکی از برنامه‌هایی که تکلیف ما شده بود، تعیین تکلیف صنعت قدیمی ماشین سازی تبریز بود که مالکیت و نحوه اداره آتی آن به سازمان گسترش و نوسازی به عنوان سازمان توسعه‌ای رسید.

او همچنین افزود: صنعت شیرینی و شکلات ۲۰ درصد صادرات غیر نفتی استان را به خود اختصاص داده است و نیز بحث بعدی تکمیل صنایع فولادی است که در مقایسه با ۲۵ سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته ایم، چرا که با سرمایه گذاری‌ها و توسعه واحد‌های جدید به رتبه سوم فولادی کشور رسیده‌ایم که پیشرفت قابل توجهی است، شش پروژه عمده فولادی نیز داریم که اگر اجرایی شود استان ما قطب اول فولاد کشور می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.