جذب ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه گذاری بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی جذب شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : طی سال ۹۹ حدود ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه گذاری برای اجرای طرح‌های کشاورزی در استان کرمانشاه جذب شد.

او عمده سرمایه گذاری‌های بخش کشاورزی را مربوط به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی، دامپروری و گلخانه دانست که از مهمترین بخش‌های اشتغالزا در استان به حساب می‌آیند.

حاتمی با اشاره به اینکه ۱۰۳ درصد از سهمیه اشتغال استان در سامانه رصد تکمیل شده، افزود: تاکنون با ثبت ۷۴۷۵ نفر اشتغال، سهمیه اشتغال سازمان جهاد کشاورزی تکمیل شده است.

او سهمیه اشتغال ابلاغی بخش کشاورزی در استان را ۷۲۵۸ نفر برای سال ۹۹ اعلام کرد.

حاتمی محل پرداخت تسهیلات پرداختی را از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸، بند الف ماده ۵۲، اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری، و باقی مانده اعتبارات سیل و زلزله عنوان کرد.

او گفت: از محل تبصره ۱۸ و بند الف ماده ۵۲ تاکنون ۱۵۷طرح با اشتغال ۳۶۰ نفر و مبلغ تسهیلات ۶۶ میلیارد تومان پرداخت گردیده است.

او طرح‌های در دست اقدام سال ۹۹ در مرحله قرار داد و پرداخت را ۱۷۸ طرح با اشتغال ۳۸۵ نفر و تسهیلات ۷۰ میلیارد تومانی برشمرد که در بحث آبیاری تحت فشار، باقی مانده تسهیلات سیل و مکانیزاسیون و کمک‌های فنی و اعتباری است.

حاتمی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته تسهیلات با سود ۴ و ۶ درصد از محل اعتبارات روستایی و عشایری به طرح‌های کشاورزی پرداخت شده ادامه داد: متاسفانه امسال تسهیلات ابلاغی با سود ۱۲درصد پرداخت شد.

او با اشاره به برنامه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۰ از محل کمک‌های فنی و اعتباری با بانک کشاورزی توافقنامه‌ای که داشتیم، کمک به بخش صنایع تبدیلی، دامپروری و گلخانه و باغ در دستورکار خواهد بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار