جولان کرونا در سایه بی توجهی مردم به شیوه نامه‌های بهداشتی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اندیمشک گفت: شیب مبتلایان به کرونا صعودی و تعداد فوتی‌ها در این شهرستان در حال افزایش است.

یحیی میثم سرپرست شبکه بهداشت و درمان اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: شیب مبتلایان به کرونا در اندیمشک صعودی و تعداد فوت شدگان ناشی از ابتلا به این ویروس به علت عادی انگاری در این شهرستان روز به روز درحال افزایش است که اگر شهروندان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد افزایش قربانیان بیشتری خواهیم بود.

او افزود: همکاران ما با تلاش شبانه روزی در حال درمان، غربالگری و بیماریابی هستند که روزانه چند تن از آن‌ها به کرونا مبتلا می‌شوند، با اینکه حال عمومی آن‌ها خوب است و در قرنطینه به سر می‌برند، اما باید بدانیم که بزرگترین سرمایه ما نیرو‌های انسانی هستند و شهروندان در جهت حفظ سلامتی این افراد که در خط اول مبارزه با ویروس کرونا هستند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری در کاهش بیماران به ما کمک کنند.

میثم ادامه داد: یکی از مشکلات ایجاد شده در اندیمشک، افزایش مسافرت‌های شهروندان و مراجعه آنها بدون انجام تست کرونا به پایانه‌های مسافربری است که باعث تجمع و گستردگی بیشتر ویروس کرونا می‌شود و لازم است مسافران جهت تسریع خدمات قبل از ورود به این پایانه‌ها حتما تست رایگان کرونا را در محل‌های از قبل تعیین شده این شهرستان انجام دهند.

این مقام مسئول بیان داشت: ماسک به تنهایی نمی‌تواند از ابتلا نشدن به کرونا جلوگیری کند و شهروندان باید فاصله مناسب۲متری، شست‌وشوی مناسب دست ها، شرکت نکردن در دورهمی‌ها و مراسم های را در این روز‌های حساس بیشتر از قبل رعایت کنند تا بتوانیم از پیک سوم کرونا به سلامت عبور کنیم.

سرپرست شبکه بهداشت اندیمشک تاکید کرد: اگر وضعیت کنونی بهبود نیابد و مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را نادیده بگیرند به زودی زنگ خطر با تغییر وضعیت از رنگ نارنجی به قرمز در شهرستان به صدا در می‌آید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.