گام هایی برای اصلاح سبک زندگی

رئیس انجمن تغذیه البرز گفت: استفاده از تغذیه درست، ورزش می‌تواند تاثیر مهمی در اصلاح سبک زندگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، این روز‌ها که همه اعضا تیم درمان و کارکنان بیمارستان‌ها در حال خدمت‌رسانی به بیماران کووید ۱۹ هستند، نقش دانش‌آموختگان رشته تغذیه بیمارستان‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امروزه بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، پرفشاری خون، دیابت، چاقی، سندرم متابولیک، سرطان دلیل عمده مرگ ومیر و از کارافتادگی افراد در سراسر دنیا  است این بیماری‌ها جزء پر هزینه‌ترین و شایع‌ترین مسائل بهداشتی به شمار می روند  که با استفاده از تغذیه درست و ورزش و اصلاح شیوه زندگی این بیماری‌ها قابل پیشگیری است.

فرزانه باقرزاده ، رئیس انجمن تغذیه البرز در این باره به خبر نگار ما گفت: تغذیه و رژیم یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در بیماری‌های واگیر دار مانند کووید ۱۹ است.

رئیس انجمن تغذیه البرز افزود: متخصصان علم تغذیه و رژیم درمانان، تغذیه و نیاز‌های هر فرد را بر اساس بیماری، دوران زندگی فرد، فرهنگ آن‌ها وسنت‌های غذایی متفاوت در نظر می گیرند.

باقرزاده گفت: رژیم درمان‌ها در سراسر جامعه در بیمارستان‌ها، مطب ها، مدارس، مراکز بهداشت، خانه‌های سالمندان، مراکز تناسب اندام، مدیریت مواد غذایی، صنایع غذایی، دانشگاه‌ها، تحقیقات خصوصی و سایر موارد مشغول به خدمت رسانی هستند که در تمامی موارد پیشگیری، درمان، بازتوانی همراه بیماران و کادر درمان هستند.

او با اشاره به این که امروزه با توجه به نگاه ویژه به پیشگیری نیاز جامعه به علم تغذیه بیش از پیش احساس می‌شود  افزود: انجمن تغذیه ساله است  برای ارتقاء جایگاه تغذیه جامعه تلاش می‌کند و بزرگداشت روز رژیم درمان جایگاه ویژه‌ای دارد.

گفتنی است ۱۹ اسفند به نام  روز رژیم درمانگرنامیده شده است.

انتهای پیام/ر .ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.