تعطیلی ۱۲ مراسم عروسی و عزا در دزفول

مسئول بهداشت محیط دزفول گفت: طی هفته گذشته با حضور بازرسان بهداشتی، ۱۲ مراسم عروسی و عزا تعطیل و میهمانان متفرق شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا زادمهر مسئول بهداشت محیط دزفول با اشاره به اینکه طی هفته گذشته با حضور بازرسان بهداشتی، ۱۲ مراسم عروسی و عزا تعطیل و میهمانان متفرق شدند، گفت: برگزاری این تعداد مراسم در نقاط مختلف و باغ ویلا‌ها زنگ خطر بزرگی است که نشان می‌دهد مردم به هشدار‌ها توجه کافی ندارند.

او افزود: با وجود اینکه تالار‌ها از حدود یک سال قبل تعطیل و از نظر اقتصادی متضرر شده‌اند مراسم در باغ ویلا‌ها برگزار می‌شوند و بازرسان بهداشتی برخی مراسم را در نیمه‌های شب تعطیل کرده‌اند که انتظار می‌رود مردم مصوبات ستاد کرونا را جدی بگیرند و آن‌ها را اجرا کنند.

 زادمهر اذعان داشت:  طرح ملی شهید قاسم سلیمانی با همکاری وزارت بهداشت و بسیج از نیمه آذرماه و در قالب ۳ تیم نظارتی، مراقبتی و حمایتی اجرا شده که نقش بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در این طرح، نظارتی است.

مسئول بهداشت محیط دزفول بیان کرد: ۳ هزار و ۹۶۱ بازدید مشترک در قالب طرح شهید سلیمانی انجام و ۲هزار و ۸۱۷ اخطاریه داده شده است همچنین ۱۸۰ واحد صنفی معادل ۶.۳ درصد از اصناف پلمب شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه موارد فوتی ناشی از کرونا در ۲ هفته اخیر افزایش یافته و ممکن است به پیک خرداد برسیم، گفت: وضعیت شهرستان دزفول از ۳ هفته پیش قرمز شده و موارد مثبت سرپایی، بستری و فوتی رو به افزایش است.

او با اشاره به اینکه براساس گزارش بازرسان بهداشت، میزان استفاده از ماسک ۵۱ درصد معادل نیمی از جمعیت است در حالی که انتظار ما بالای ۹۵ درصد است، تصریح کرد: ۷۵ درصد شاغلان از جمله اصناف و ادارات از ماسک استفاده می‌کنند که این امر نیز نسبت به هفته‌های قبل کاهش یافته است.

زادمهر اظهار داشت:  از مردم می‌خواهیم تابع دستور‌های ستاد کرونا باشند و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا بتوان این ویروس را مدیریت کرد.

مسئول بهداشت محیط دزفول افزود: فعالیت اصناف از ساعت ۲۱ به بعد ممنوع است و  سامانه ۱۹۰ آماده دریافت گزارش‌های مردمی درخصوص تخلفات بهداشتی است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: دفع بهداشتی ماسک نیز باید مدنظر باشد چراکه گزارش‌های زیادی از رهاکردن ماسک آلوده در مناطق مختلف شهر رسیده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.