در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تحریم‌ها مانع انتقال ارز از کره جنوبی شده است

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی گفت: کره جنوبی مشکلی در خصوص پرداخت نقدی مطالبات ارزی خود به ایران ندارد، اما نمی‌خواهد مشمول تحریم‌های آمریکا شود.

پویا فیروزی رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی اظهار کرد: دولت کره جنوبی به واسطه تحریم‌ها و محدودیت در انتقال ارز پیشنهاد خرید کالا را به ایران داده است.

وی افزود:دولت کره جنوبی طی آخرین بیانات خود اعلام کرد که مشکلی از لحاظ پرداخت نقدی مطالبات خود به ایران ندارد اما به دلیل تحریم‌های آمریکا و محدودیت در انتقال ارز به ایران و اینکه نمی‌خواهد مشمول تحریم‌های آمریکا شود، پیشنهاد داد که ایران به جای مطالبات خود کالا خریداری کند.

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی بیان کرد: پیشنهاد کره جنوبی برای پرداخت مطالبات خرید کالا‌ در دسته غذا، دارو و تجهیزات پزشکی است.


بیشتر بخوانید:

فیروزی ادامه داد: طبق بررسی‌هایی که از سوی بازرگانان ایرانی از نیاز‌های داخل صورت گرفته، در کشور به برخی از دارو‌ها و تجهیزات پزشکی نیاز داریم اما مقدار آن به میزان مطالبات نیست.

وی تصریح کرد: همچنین در کشور به برخی تجهیزات در زمینه دندان پزشکی و کیت تشخیص بیماری کرونا نیازمندیم که می‌تواند از این طریق آنها را تامین کنیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی مطرح کرد: علاوه بر این نیازها، به منابع ارزی نیز نیازمندیم که باید برای برگشت این مطالبات راهی اتخاذ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
کره جنوبی خود جزء اولین کشورهایی بود که با خروج شرکتهای ال جی و سامسونگ ایران را تحریم کرد و حالا پیشنهاد خرید کالا می دهد . تمام دلارهایی که گرفته اند حتی اگر شده نقدا داخل کیسه بریزند باید تحویل ایران بدهند . مبادله دلار با کالا به بهانه تحریم ها اشتباه بزرگی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
حواسمون هست که اینجور حرفها همه دبه و دبه بازی است...
میخوان از " آب گل آلود " مسائل اقتصادی ، باز برای خودشون و دوستاشون دوباره ماهی بگیرن......
ما تا آخر ایستاده ایم
و برای این دوزار ده شاهی ها ... دیگه هرگز خام اهداف دور و نزدیک شما نمی شیم... """ الله اکبر"""
آخرین اخبار