لزوم نظارت بر شیوه‌های آبیاری اراضی کشاورزی در دشت آزادگان

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار دشت آزادگان گفت: با نظارت بر آبیاری اراضی کشاورزی در شهرستان می‌توان از منابع آبی حفاظت کرد.

سعید عوده زاده معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به میانگین پایین بارندگی در منطقه و استان خوزستان و لزوم مصرف صحیح و مدیریت آب کشاورزی امروز جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان برگزار شد.

او هدف از برگزاری این جلسه را اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب، و پایش مساحت زمین‌های زیر کشت شهرستان و همچنین ساماندهی موتور پمپ‌ها و آبرسانی به زمین‌های زراعی زیر کشت عنوان کرد و افزود: تغییر شیوه‌های آبیاری سنتی متناسب با کیفیت و شرایط آب و خاک امری ضروری است.

عوده زاده به بررسی آخرین وضعیت زهکش WMD، شناسایی نقاط حادثه خیز رودخانه و آخرین وضعیت کشت شلتوک در تابستان اشاره کرد و بیان داشت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، اجرای طرح‌های مطالعاتی برای افزایش بهره وری آب و محصولات کشاورزی، حل مشکل تامین آب کشاورزی و تامین آب دائمی تاکید و از ادارات ذیربط خواسته شد نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته در جلسه بعدی ارائه شوند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: منابع آب ، آب کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.