جمع آوری ۱۷۰۶ انشعاب غیرمجاز برق در سنندج

مدیر توزیع برق جنوب سنندج گفت:امسال در مجموع هزار و ۷۰۶ انشعاب غیرمجاز برق در نواحی منفصل شهری و حاشیه شهر سنندج شناسایی و جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،اسعد خالدی مدیر توزیع برق جنوب سنندج گفت:در سال جاری با برقراری گشت‌های شبانه‌روزی در مجموع هزار و ۷۰۶ انشعاب غیرمجاز در نواحی منفصل شهری و حاشیه شهر شناسایی و جمع‌آوری شد و با توجه به اینکه رویکرد شرکت در خصوص انشعاب غیرمجاز، تبدیل آن به انشعاب مجاز و قانونی است از این تعداد ۶۰۳ مورد به انشعاب قانونی تبدیل‌شده است.

او بابیان اینکه تعداد انشعابات جمع‌آوری‌شده از ابتدای سال جاری تا ۱۵ اسفند۹۹در مجموع چهار درصد از سال گذشته بیشتر است، تأکید کرد: در این مدت حدود هزار کیلوگرم کابل از انواع مختلف از خاطیان جمع‌آوری‌شده است.

خالدی بیان کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامی استفاده غیرمجاز و بدون پرداخت حق انشعاب و اخذ انشعاب از شبکه برق از مصادیق جرم به شمار می‌رود و در این راستا در مدت یادشده ۷۶نفر خاطی به دفتر حقوقی معرفی و درمجموع ۲میلیارد و نود میلیون ریال از این افراد بابت خسارت وارده به شبکه و استفاده غیرمجاز از انرژی اخذشده است.

خالدی با اشاره به اینکه گرفتن کابل مستقیم از شبکه و تابلو‌های برق، اخذ کابل مستقیم قبل از کنتور و دست‌کاری یا دخالت در عدم کارکرد صحیح لوازم اندازه‌گیری از مصادیق انشعاب غیرمجازشمرده می‌شود، افزود: این مدیریت در راستای جلوگیری از ایجاد نوسان و اتصالی در شبکه برق که همین امر سبب وارد آمدن خسارت به وسایل برقی مشترکین می‌شود و همچنین تحقق اهداف کاهش تلفات و جمع آوری برق‌های غیرمجاز، اقدامات ویژه‌ای را در دستورکار دارد.

مدیر توزیع برق جنوب سنندج بااشاره به اینکه استفاده از انشعابات غیرمجاز از مصادیق تضییع حقوق عمومی به شمارمی‌رود و می‌تواند موجب وارد آمدن خسارت به لوازم الکتریکی شهروندان شود،گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه انشعاب غیرمجاز ازطریق شماره ۱۲۱به واحد عملیات و اتفاقات برق اطلاع دهند که در اسرع وقت نسبت به جمع آوری انشعابات برق اقدام شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.