افزایش ۱۱۰ درصدی مبتلایان کرونا در بوشهر/ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاهش یافت

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد مبتلایان کرونا در این استان در بهمن نسبت به دی ۱۱۰ درصد افزایش یافت و این روند همچنان ادامه دارد و رو به افزایش است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: با توجه به روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا در کشور و استان، و همچنین همسایگی با استان‌های با میزان آلودگی بالا از جمله خوزستان، استان بوشهر به لحاظ خطر گسترش همه‌گیری کووید ۱۹ در بالاترین سطح هشدار قرار گرفته است.

او در مورد موارد ابتلا به ویروس جهش یافته جدید در استان گفت: تا کنون ۷ فرد مبتلا به این نوع ویروس در استان شناسایی شده است که این افراد شامل ۵ زن و ۲ مرد در شهرستان‌های بوشهر، دیر، دیلم، عسلویه وگناوه هستند.

بیشترین شیوع کرونا خرداد رخ داد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد تست‌های انجام گرفته تا کنون بیان کرد: در استان بوشهر تا کنون در مجموع افزون بر  ۶۹ هزار و ۴۸ تست انجام شده که تقریبا یک سوم آن‌ها مثبت گزارش شده است.

خواجه‌ئیان شرح داد: بیشترین میزان شیوع بیماری در استان در خرداد بود که سه هزار و ۷۴۰ مبتلا شناسایی شدند و پس از آن میزان بروز بیماری به تدریج کاهش پیدا کرد.


بیشتر بخوانید


او افزود: البته در مهر شاهد افزایش دیگری بودیم، ولی با اجرای محدودیت‌های کشوری و شروع طرح شهید سلیمانی در آذر میزان موارد سرپایی و بستری کاهش بسیار خوبی پیدا کرد.

عادی انگاری مبتلایان را بیشتر کرد

معاون بهداشتی داشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی تعداد موارد ابتلای هفتگی به ۱۱۰ مورد رسید، ولی به دنبال آن با کاهش محدودیت‌ها و عادی انگاری شرایط و افت رعایت اصول بهداشتی دوباره از ابتدای دی شیوع بیماری با روند صعودی مواجه شده است.

خواجه‌ئیان ادامه داد: در هفته گذشته شناسایی مبتلایان به ۴۱۲ نفر رسید و به طور کلی تعداد موارد بیماری در بهمن نسبت به دی با افزایش ۱۱۰ درصدی مواجه شده و این روند همچنان ادامه دارد و رو به افزایش است.

بیشترین میزان کشندگی در دیر به ثبت رسید

او عنوان کرد: بالاترین میزان کشندگی کرونا در شهرستان دیر با ۵/۷ درصد و بعد در شهرستان دشتستان و پس از آن در شهرستان تنگستان بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تشکر از همکاری نیرو‌های سپاه و هلال احمر در اجرای طرح سردار شهید سلیمانی،گفت: مهم‌ترین بخش این طرح رهگیری افراد مبتلا است که بر این اساس ۱۳۱ تیم تخصصی حاضر در طرح تا کنون ۱۵ هزار و ۹۳۱ مورد را رهگیری کرده‌اند که از این تعداد تا کنون دو هزار و ۱۶۵ مبتلا شناسایی شدند. حدود ۱۰ درصد موارد مبتلا  و ۶ هزار و ۷۷۱ نفر در منزل مراقبت می‌شوند و ۶۸۷ نفر هم برای تست به مراکز ارجاع داده شده‌اند.

خواجه‌ئیان عنوان کرد: شاهد کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان هستیم که به دلیل سرعت انتقال سریع بیماری از هم استانی‌ها خواهشمندیم تا پایان همه گیری کرونا، موارد بهداشتی را رعایت کنند تا در وضعیتی مشابه با استان خوزستان قرار نگیریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.