بهره برداری از طرح‌های آبرسانی، عیدی آبفای خوزستان به مردم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از بهره برداری ۴۲ طرح آبرسانی شهری و روستایی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ۴۲ طرح آبرسانی در ۵ شهر که شامل؛ ۱۱ روستا در رامشیر با نام‌های "شاوه‌ها چای عوفی"، ۶ روستا در بخش‌های مرکزی و غیزانیه اهواز با نام‌های "حاشیه دز" و "شعیط" و "ملچ"، ۱۴ روستا در جفیر شهرستان هویزه، ۹ روستا در بخش‌های "ام السراجینه" و "کاییدیه" شهر باوی و ۲ روستای حومه غربی رامهرمز اجرا شده است.

او افزود: در فهرست این روستاها، تعداد ۲۶ روستا با یک هزار و ۷۷۲ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۷ هزار و ۲۴۱ نفر هستند که فاقد شبکه آبرسانی بوده و با تانکر سیار آبرسانی می‌شدند که اجرای این طرح‌های آبرسانی به تامین آب شرب مورد نیاز این خانوار‌های روستایی منجر شده است.

حقیقی پور طول خط انتقال این پروژه‌ها را ۹۷ کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: طول شبکه توزیع این پروژه‌ها نیز ۹۸ کیلومتر است و میزان تولید آب آشامیدنی تعیین شده برای این خطوط ۴۰ لیتر در ثانیه تعیین شده است، ضمن اینکه با افتتاح این پروژه‌ها در مجموع ۱۱ هزار نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها ۳۷۰ میلیارد ریال است که در سال ۱۳۹۸ از محل صندوق توسعه ملی تامین شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.