روزانه ١٨٠ تن زباله وارد سایت پسماند ایرانشهر می‌شود

شهردار ایرانشهرگفت:روزانه به طور میانگین ۱۸۰ تن زباله وارد سایت پسماند این شهرستان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، نوراحمد درخوش شهردار ایرانشهر گفت:روزانه به طور میانگین ۱۸۰ تن زباله وارد سایت پسماند این شهرستان می‌شودکه با توجه به مشترک بودن این سایت با شهر بمپور، محمدان و دهیاری‌های اطراف از این زباله‌ها مقدار بسیار کمی قابلیت بازیافت را دارد.

او در حاشیه بازدید از سایت پسماند زباله سرانه تولید زباله هر شهروند ایرانشهری را حدود ۱.۲ کیلوگرم ذکر کرد و افزود: این مقدار سرانه تولید پسماند شهروندان که ٢ برابر سرانه تولید کشور و چهار برابر استاندارد جهانی است، ایرانشهر را جزو بالاترین تولیدکنندگان زباله در کشور قرار می‌دهد.

او بیان کرد: یکی از مشکلات در این مسیر نداشتن آگاهی شهروندان از جداسازی و تفکیک اولیه زباله در مبدا و نبود کارخانه پالایش و بازیافت در شهر ایرانشهر است.

شهردار ایرانشهر گفت: تفکیک زباله از مبدا بهترین راه برای کاهش هزینه و زمان بازیافت زباله است؛ موضوع حائز اهمیت اینکه با وجود آموزش‌ها برای راهنمایی شهروندان با شیوه‌های تفکیک زباله، اما هم‌اینک بسیاری از مردم با راه‌های درست تفکیک آشنا نیستند.

او با اشاره به اینکه کارکنان شهرداری در سه شیفت با ٩ دستگاه اعم از پرس زباله و کامیون و ٢ دستگاه لودر برای جمع آوری و دفن زباله و پسماند تلاش می‌کنند اظهارداشت: با این اقدامات ثروت زیادی در دفن زباله زیر خاک می‌رود در حالیکه درصورت بازیافت می‌توان خیلی از کار‌های توسعه و عمران شهر را انجام داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار