امکانات فضایی روسیه عامل اضطراب آمریکا

با پیشرفت برنامه‌ فضایی روسیه، نیروی فضایی آمریکا اعلام کرد امکانات و ماهواره‌های روسی باعث نگرانی واشنگتن می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، جان ریموند، فرمانده نیروی فضایی آمریکا، در گفتگویی با نشریه نیویورک تایمز بیان کرد امکانات فضایی روسیه آمریکا را نگران کرده است.

او گفت: چشم انداز روسیه و چین در فضا باعث نگرانی ما می‌شود چرا که هر دو کشور از فرصت‌های خاصی برخوردار هستند.

فرمانده نیروی فضایی آمریکا افزود: تهدیدی که از سوی روسیه و چین مشاهده می‌کنیم بسیار جدی است، این دو کشور از چندین سیستم لیزر در سطح قدرت مختلف برخوردار هستند که دلیل بهره‌برداری از آن‌ها را دقیقا نمی‌دانیم.

ریموند با اشاره به یکی از ماهواره‌های روسی به نام «ماتریوشکا» گفت: این ماهواره‌ای برای هدف قرار دادن ماهواره‌های آمریکایی در مدار زمین است.

نیرو‌های فضایی آمریکا قبلا اعلام کرده بودند: روسیه موشکی دارد که هدف آن نابودی ماهواره‌ها در آوریل سال گذشته بود.

ماریا زاخاروف، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در واکنش به این شایعه‌ها گفته بود: واشنگتن برنامه‌های فضایی خطرناکی در دستور دارد که می‌خواهد با متهم کردن روسیه آن‌ها را اجرایی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Austria
reza
۱۲:۲۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
ایران و متخصصان محترم سپاه پاسداران عنایت داشته باشند که در مسیری ادامه پیشرفت داشته باشند که در کنارموشک های دوربرد مجهز به سیستم راهبری ماهواره ای بشویم که دارای قدرت راهبری و ناوبری فضائی تسلیحات لیزری را داراست تا در جنگ سایبری فضائی از رقیبان عقب نمانیم و داشتن این تسلیحات مدرن و فوق پیشرفته باعث خواهد شد که قبل از اینکه دشمنان اقدامی کنند آنها را زمینگیر کنیم بطور مثال قبل از اینکه اقدامات دشمن برای عملیات اجرائی شود در همان چند دقیقه اول جواب دندان شکن بدهیم یعنی بعنوان مثال هنوز هواپیماهای دشمن از روی باند بلند نشده در همان لحظات تیک آف پودر شوند ویا.....ویا......به امید رسیدن به تسلیحات لیزری ماهواره ای و جنگ از راه دور از طریق فضا که کامل کننده و پوشش دهنده اقدامات عملیاتی در روی زمین است یعنی نابودی دشمن در کسری از ثانیه بطور100% صددرصدی.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
یعنی هر جا جنگ و خونریزی و کشت و کشتارِ نام آمریکا می درخشد، حالا برای بقیه اظهار نگرانی میکنه..بابا تو اصلا خودِ خود ناامنی برای بشریتی چی میگی ؟!
آخرین اخبار