از مراسم شیطان «کولاچو» تا جشن پرتاب بز/ عجیب‌ترین جشنواره‌ها که اسمشان به گوشتان نخورده است!

۱۰ مورد از عجیب و غریب‌ترین جشنواره‌های جهان را بشناسید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جشنواره‌هایی جالب در سراسر دنیا وجود دارد که شاید شما آن‌ها نشناسید و برایتان بسیار عجیب و غیر منطقی باشد. جشن‌هایی از این قبیل درحال برگزاری است، اما هر کدام از کشور‌ها این جشن‌ها را با توجه به فرهنگ خودشان اجرا می‌کنند. جشنواره‌های بسیاری وجود دارد که به دلیل تشریفات عجیب و غریب و لباس‌های مختلف شناخته شده‌اند و بسیاری دیگر نیز فقط برای خوشگذرانی هستند. در ادامه ۱۰ مورد از این جشن‌های عجیب را مشاهده می‌کنید:

جشنواره رول پنیر

هر ساله در تعطیلات بهار، صد‌ها نفر برای دیدن جشنواره رول پنیر در حوالی گلاستر انگلیس گردهم می‌آیند. در ابتدا، این جشن فقط به ساکنان دهکده بروکوورث در گلوستر محدود می‌شد، اما اکنون امکان شرکت در آن از سراسر جهان فراهم شده است. این جشن با انداختن حدود ۴.۵ کیلوگرم پنیر از بالای تپه آغاز می‌شود. شرکت کنندگان برای پرتاب پنیر رقابت می‌کنند.

جشنواره آب

 شروع جشن سال نو تایلندی در ۱۳ آوریل با آب آغاز می‌شود، و به مدت سه روز ادامه دارد. کل تایلند با پاشیدن آب با آبپاش و سطل این کار را انجام می‌دهند حتی گاهی فیل را هم درگیر این جشنواره کرده و با خرطوم آن آب روی هم میریزند.

جشنواره آب

جشنواره کلاچو

جشنواره کلاچو یک جشنواره اسپانیایی معروف به جشنواره پرش کودکان است که ریشه آن به سال ۱۶۲۰ برمی‌گردد. این جشنواره سالانه در Corpus Christi در روستای Castrillo de Murcia، در استان بورگوس اسپانیا برگزار می‌شود. مردان این جشنواره لباس شیطان معروف به کولاچو را می‌پوشند و پس از قرار گرفتن آن‌ها روی تشک در خیابان،  از روی نوزادانی که در ۱۲ ماه گذشته متولد شده اند می‌پرند.

ریشه‌های این سنت عجیب ناشناخته است، اما بیشتر گفته می‌شود که این امر کودکان را از گناه پاک می‌کند، عبور از آن‌ها را در زندگی تضمین می‌کند، از ابتلا به بیماری جلوگیری می‌کند و آن‌ها را در برابر ارواح شیطانی محافظت می‌کند.

جشنواره مرده منجمد

 این جشنواره سالانه در سال ۲۰۰۲ در ندرلند، کلرادو به مناسبت کشف جسد یخ زده پرایدو مورستول برگزار می‌شود. در سال ۱۹۸۹، یک نروژی جسد پدربزرگ خود، پرایدو مورستول را به ایالات متحده منتقل کرد و در طول سفر با انجماد با نیتروژن مایع، آن را حفظ کرد و جسد تا سال ۱۹۹۳ در آنجا ماند. در سال ۱۹۹۳، جسد پس از اخراج نوه از ایالات متحده به دلیل انقضا ویزای ورود به نیودرلند کلرادو، بازگردانده شد و جسد منجمد شده در کلبه‌ای پشت خانه نوه نگهداری شد.

جشنواره گِل و لای

در شهر بوریونگ در کره جنوبی، هر ساله یک جشنواره گل در تابستان برگزار می‌شود که برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ برگزار شد. این مراسم سنتی جشنواره گل و لای که همه ساله پس از برداشت برنج برگزار می‌شود امسال نیز در حومه توکیو پایتخت ژاپن برگزار شد. جشنواره گل و لای در ساحل کره‌ای Daecheon جشن گرفته می‌شود، که به دلیل مواد معدنی زیادی که در آن وجود دارد، زیبایی بصری زیادی دارد. این جشنواره سالانه میلیون‌ها بازدید کننده را به خود جلب می‌کند.

جشنواره گل و لای

جشنواره پرتاب بز

یک جشنواره اسپانیایی دیگر، این بار در شهر Manganses de la Pulforza، در استان زامورای اسپانیا. این جشنواره هر سال یکشنبه چهارم ژانویه برگزار می‌شود. در این جشنواره بزها را از آن بالای کلیساکه ۵۰ فوت ارتفاع دارد به پایین پرت کرده و اگر بخت خوبی داشته باشد توسط روستاییانی که مشمع یا برزنت به دست پایین ایستاده اند گرفته می‌شود. شایان ذکر است به اصرار گروه‌های مدافع حیوانات، پرتاب بز از کلیسا ممنوع بود، اما آن‌ها اسباب بازی‌های عروسکی بز مانند آن‌ها را جایگزین کرده اند.

جشنواره آب هیلی

این جشنواره که در جزایر شتلند اسکاتلند برگزار می‌شود، در لیست جشنواره‌های آتشین قرار دارد. مردم این جشنواره را در اواسط فصل کریسمس و در اواسط زمستان برگزار می‌کنند. این جشنواره شامل صفوف هزاران نفری است که لباس‌های وایکینگ‌ها را در پایتخت به تن می‌کنند و هر یک مشعلی آتشین در دست خود دارد.

جشنواره تربچه شبانه

این جشنواره سالانه در اوخاکا، مکزیک برگزار می‌شود و شرکت کنندگان برای گرفتن جوایز این مسابقه با تراشیدن تربچه‌های بزرگ و ایجاد اشکال مختلف به رقابت می‌پردازند. جشن این جشنواره پس از معرفی تربچه توسط استعمارگران اسپانیایی به مکزیک آغاز شد و کشاورزان برای جذب خریداران کریسمس برای اولین بار در سال ۱۸۹۷ میلادی کاشت ترب را آغاز کردند. پس از محبوبیت جشنواره، با جذب هزاران بازدید کننده و صد‌ها شرکت کننده، شهر مقداری زمین را برای پرورش تربچه اختصاص داد.

جشنواره تربچه

جشنواره رنگ‌ها

جشنواره رنگ‌ها در کشور‌هایی که هندو‌ها در آن زندگی می‌کنند  به مناسبت فرارسیدن بهار، فصل برداشت و حاصلخیزی زمین جشن گرفته می‌شود. مشخص نیست که این جشنواره از چه زمانی آغاز شده است، جز این که قدیمی‌ترین نسخه خطی که درباره آن صحبت شده مربوط به قرن هفتم میلادی بوده است. در این جشن‌ پودر‌های رنگی را روی صورت خود نقاشی می‌کنند، و همچنین آن‌ها را در هوا می‌پاشند تا هر آنچه را که به آن می‌چسبد لکه دار کنند.

جشنواره رنگ ها

جشنواره ماهیگیری آرگونو

این جشنواره در سال ۱۹۳۴ به عنوان نشانه‌ای از پایان خصومت چند صد ساله بین خلافت سوکوتو و پادشاهی کبی آغاز شد. این جشنواره هر ساله به مدت چهار روز در شهر آرگونگو نیجریه برگزار می‌شود که در آن مردان محلی برای گرفتن بیشترین مقدار ماهی فقط با استفاده از دستان خود مسابقه می‌دهند.

جشنواره ماهیگیری


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
تو ایران هم یه جشنواره هست
جشنواره صف
تو این جشنواره هرکی زودتر نوبتش بشه خوشبختترین شخص روی زمینه
آخرین اخبار